Mike1000 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Har fått ny jobb og må skaffe meg en ny laptop. Behøver tips. Bkgrunn: Jeg jobber i et teknologifirma og det blir installasjon av div programvare for utvikling på maskinen. Jeg er ikke oppdatert på det siste så må ha litt hjelp til hva jeg bør velge. Vi bruker Komplett.no om mulig da firmaet har konto der. Info om bruk: Skal installere 3D CAD system som SolidWorks. Må ha mulighet for dual screen når jeg kjører eksterne skjermer (ved bruk inne på kontoret) Skal også ha den med på reise for å vise PPT osv Ikke sikker på om jeg bør ha docking? Skal kjøre div teknisk programvare som Matlab Visual Studio 2010 (som går tregt på kollegaenes bærbare maskiner når mange vinduer er oppe kan det hende jeg skal bruke en del) Blender skal brukes til rendering samt at jeg skal buke Blenders spill engine til en del visualisering Tilgjengelig økonomisk ramme: Prisramme ca. 15-K (maskin) Skal også skaffe to eksterne skjermer, keyboard, optisk wireless mus til bruk når jeg er inne på kontoret. Totalt sett har jeg ca 20000 tilgj, så det blir mulig med å bruke ca 5000 på skjermer. Hva slags skjermer bør jeg skaffe til maskinen. Skjermene bør være 19" eller større. Bra kvalitet. Har ikke tid til å vente, så det må være tilgjengelig nå. OS: Win 7 32 bit. VMWare for legacy XP applikasjoner. Mike Lenke til kommentar
amunds Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Når det gjelder skjermer vil jeg tro du kan spare noen tusen hvertfall. Som f.eks 2x (eller en hvis du vil bruke laptop-skjermen i tillegg) denne: BenQ 24" Lenke til kommentar
Mike1000 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Må nok ha dual head med like skjermer. Må man ha docking stsjon for å få tilgang til den andre DVI / HDMI kontakten? Mike Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå