Gå til innhold

Til kristne: Hvordan kan dere tilbe denne guden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men de er flinkere enn gjennomsnittet. Ikke bare kristne heller, men alle religioner fra jødedommen til hinduisme.

Nynazister (pow, godwins law!) har også ganske bra sosialt sammhold:) Bedre en gjennomsnittet. De mener jo også at de er "utvalgt", dog som den dominante rase, og ikke som udødelige slik kristne mener.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om sosialt samhold, jeg snakker om frivillighet. Ovenfor andre, altså, ikke ovenfor andre innenfor samme gruppering.

Ja, og det er toppen av egoisme. De tenker jo bare på seg selv. Om jeg er snill kommer jeg til himmelen. og uten trusselen om hellvette hadde de ikke orket noe emr enn menig mann....

Lenke til kommentar

La oss kalle det et empirisk argument uten faktagrunnlag :)

Jeg har bodd en del steder i Norge, og uten unntak er det som regel de religiøse, og SÆRLIG frikirkene, som deltar på kommunale dugnader og lignende. Nå tenker jeg ikke på "la oss plante blomster ved siden av veien", men blant f.eks. besøksvenner, gratisutdeling av mat, sprøytespisser o.l., er de alltid overrepresentert. Særlig siden vi vet at andelen aktive religiøse i Norge er langt lavere enn 50 %.

 

Det er godt mulig jeg tar feil, men jeg tror faktisk ikke det. Og jeg vet jo selvsagt at det er motivert av et ønske om å komme til himmelen, samt sikkert hos noen for å "one up the neighbours", men hvilken rolle spiller vel det når ting faktisk blir gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å ha lest igjennom tråden, eller å ha noe mer kunnskap om kristendom i det hele tatt(utenom barneskole krl)

 

Jeg lurer på hvorfor denne religionen er så populær i den vestlige verden, når det egentlig er en religion som er fra... ja, palestina og de landene der. Altså, jesus er født i betlehem. Det skurrer for meg at hyperkristne i Norge forguder denne religionen.

 

Egentlig burde vi hatt norrøn tro eller hva de kaller det. Norrøn mytologi.

Den er herfra.

 

 

På en måte så ser jeg kristendommen og islam eller hva den heter som to like religioner eller livssyn fra samme sted. Altså, min oppsummering er at de "der nede" er "gærne" som har to syke religioner, og så er resten av de kristne i den vestlige verden like "gærne" som tilber denne religionen, selv om guds barn er født i muslimland.

 

 

Er det noen som deler samme syn som meg?

Endret av spax
Lenke til kommentar

Uten å ha lest igjennom tråden, eller å ha noe mer kunnskap om kristendom i det hele tatt(utenom barneskole krl)

 

Jeg lurer på hvorfor denne religionen er så populær i den vestlige verden, når det egentlig er en religion som er fra... ja, palestina og de landene der. Altså, jesus er født i betlehem. Det skurrer for meg at hyperkristne i Norge forguder denne religionen.

 

Egentlig burde vi hatt norrøn tro eller hva de kaller det. Norrøn mytologi.

Den er herfra.

 

 

På en måte så ser jeg kristendommen og islam eller hva den heter som to like religioner eller livssyn fra samme sted. Altså, min oppsummering er at de "der nede" er "gærne" som har to syke religioner, og så er resten av de kristne i den vestlige verden like "gærne" som tilber denne religionen, selv om guds barn er født i muslimland.

 

 

Er det noen som deler samme syn som meg?

Det blir feil å plassere kristendommen "der nede" Kjærnen i kristendommen er noe alle verdens religioner (inkl. norrøn) har søkt.

Lenke til kommentar

Uten å ha lest igjennom tråden, eller å ha noe mer kunnskap om kristendom i det hele tatt(utenom barneskole krl)

 

Jeg lurer på hvorfor denne religionen er så populær i den vestlige verden, når det egentlig er en religion som er fra... ja, palestina og de landene der. Altså, jesus er født i betlehem. Det skurrer for meg at hyperkristne i Norge forguder denne religionen.

 

Egentlig burde vi hatt norrøn tro eller hva de kaller det. Norrøn mytologi.

Den er herfra.

 

 

På en måte så ser jeg kristendommen og islam eller hva den heter som to like religioner eller livssyn fra samme sted. Altså, min oppsummering er at de "der nede" er "gærne" som har to syke religioner, og så er resten av de kristne i den vestlige verden like "gærne" som tilber denne religionen, selv om guds barn er født i muslimland.

 

 

Er det noen som deler samme syn som meg?

Det blir feil å plassere kristendommen "der nede" Kjærnen i kristendommen er noe alle verdens religioner (inkl. norrøn) har søkt.

 

 

Hvorfor er jesus født i betlehem da? og alt det her handler om ting som har skjedd der hvor islam kommer fra. For meg blir det helt feil, men så kunne det aldri falle meg inn å bli kristen eller muslim.

Lenke til kommentar

Gud er alt annet enn det Dawkins sier, jeg har lært meg å kjenne Gud bedre og han er ikke slik som dawkins fremstiller det. Han ser ingen glede i at en mann faller.

 

Ezekiel 18:32 For I take no pleasure in the death of anyone, declares the Sovereign LORD. Repent and live!

 

Vær forsiktig dog med å spotte Gud, han er god, men man bør ikke teste Gud, du forstår sikkert ikke hva dette betyr når du leser det nå, men hør på meg, jeg vet hva ordene betyr i praksis.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Vær forsiktig dog med å spotte Gud, han er god, men man bør ikke teste Gud, du forstår sikkert ikke hva dette betyr når du leser det nå, men hør på meg, jeg vet hva ordene betyr i praksis.

Bryr Gud seg nevneverdig hva jeg sier om Ham?

Jeg er et menneske, jeg er feilbarlig. Han har skapt meg.

Dersom jeg føler for å utbasunere ukvemsord, skal jeg da straffes for det?

Finnes det ingen formildende omstendigheter?

Lenke til kommentar

Vær forsiktig dog med å spotte Gud, han er god, men man bør ikke teste Gud, du forstår sikkert ikke hva dette betyr når du leser det nå, men hør på meg, jeg vet hva ordene betyr i praksis.

Bryr Gud seg nevneverdig hva jeg sier om Ham?

Jeg er et menneske, jeg er feilbarlig. Han har skapt meg.

Dersom jeg føler for å utbasunere ukvemsord, skal jeg da straffes for det?

Finnes det ingen formildende omstendigheter?

 

Du vil kanskje få tilgivelse for det, men når og hvis du får det så vil det være rasjonelt og ikke gjenta seg.

Lenke til kommentar

Vær forsiktig dog med å spotte Gud, han er god, men man bør ikke teste Gud, du forstår sikkert ikke hva dette betyr når du leser det nå, men hør på meg, jeg vet hva ordene betyr i praksis.

Det du sier her er svært irrasjonelt, for du fremstiller det som om jeg har et valg. Om det er slik, at Jahve har skapt meg og han er allmektig og allvitende, så visste han, i det øyeblikk han skapte meg - nøyaktig hva jeg kommer til å gjøre. Det er altså Jahve selv som har skapt meg, for å spotte ham. Om han ikke ønsket at jeg skulle spotte ham, så ville han selvsagt ha skapt meg anderledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NikkaYoichi: Nei nei nei, han skapte oss med ett valg. Noen mennesker spotter Gud og andre spotter IKKE Gud. Det er valg man tar.

 

Med andre ord vet ikke jahve hvilke meninger vi tilfeldigvis kommer til å ta om hans eksistens eller ikke? Skal ikke han være allmektig?

 

Hadde jeg levd i Norge på 1700-tallet som en uviten analfabet bonde er det godt mulig at jeg hadde trodd på gud, men i dag hvor vi faktisk har utdanning, ytringsfrihet og internett tar det ikke lang tid før bibelens mange ulogiske svar og meninger kommer til lys. Er det derfor best for samfunnet å leve i uvitenhet og fattigdom for å forsikre at en større andel av befolkningen blir kristne?

 

Og hvorfor er det så fordømt viktig å absolutt måtte bekjenne eksistensen til en usynelig entitet vi kun får høre om i noen gamle vage andrehåndskilder fra bronsealderen? Det var ingen i Sør-Amerika som hadde hørt om jahve da Spanjolene kom og slaktet hundretusenvis av dem fordi de ikke ville dyrke jesus. Hvorfor viste ikke bare jahve seg frem for Inkafolket for spanjolene kom og dermed forhindre folkeslaktingen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...