Gå til innhold

Til kristne: Hvordan kan dere tilbe denne guden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... ". Men nei da, dere skal ha rett selv om dere er bevist feil. Her også. Akkurat som det er bevist at både geografien og historien i Bibelen er så full av feil at den kunne vært skrevet av en Sovietisk partimann. Akkurat som vi VET at mange av bibelforfatterne løy om alt fra sin egen identitet til... Ja, at Jesus var Guds sønn.

Ah, stussa litt da jeg begynte å lese om profetene "Janusz" og "Vasilij".... :whistle:

Lenke til kommentar
Evolusjonsteorien er bare tull, alt du ser i nåtid og fortid, er en drøss forskjellige raser.

 

Vel, kan du ikke i det minste fortelle litt om akkurat hvorfor du har kommet frem til at evolusjonsteorien er bare tull? Hva er ditt sterkeste argument?

 

Kom gjerne med noen kilder eller noe stoff som phydeaux etterlyser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke fått svar på dette IHS:

Hvorfor sliter 80% av jordens befolkning med ryggproblemer?

Skyldes det et perfekt design?

 

Hvorfor fødes så mange med fysiske og psykiske skavanker?

Skyldes det et perfekt design?

 

Hvorfor skjer så mange spontanaborter og barseldød?

Skyldes det et perfekt design?

For ikke å snakke om blindtarm, visdomstenner og halebein...

Som da er et bevis på gradvis evolusjon, og ikke intelligent design.

Evolusjonen har på mange måter "signert" skaperverket... :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forskjellige menneskeraser. Noen er store andre er små, noen er pene andre er stygge. Akkurat det samme som du kan se hos, hunderaser, katteraser, hesteraser osv. osv.

Så for ørtende gang, vis meg proto-rasen. ...

En proto rotte, stamfar til alle rotteraser (store og små rotter)

 

Adelobasileus_BW.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Forskjellige menneskeraser. Noen er store andre er små, noen er pene andre er stygge. Akkurat det samme som du kan se hos, hunderaser, katteraser, hesteraser osv. osv.

Hva i svarte er det du prater om?

At alle de forskjellige Homo typene du linker til, kun er store og små menneskeraser. Akkurat som det finnes store og små hunderaser, hesteraser, rotteraser osv.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

En proto råtte, stamfar til alle råtteraser (store og små råtter)

 

Adelobasileus_BW.jpg

 

Fint, det du viser bildet av er Adelobasileus cromptoni, som levde for omtrent 225 millioner år siden. Få fossiler har blitt funnet fra denne perioden, men du mener altså at gud plasserte den her fiks ferdig, og at den ikke stammer fra de tidligere Therapsidene som levde tidligere, for eksempel Cynognathus fra tidlig til midtre Trias?

 

Cynognathus_BW.jpg

Lenke til kommentar

En proto råtte, stamfar til alle råtteraser (store og små råtter)

 

Adelobasileus_BW.jpg

Fint, det du viser bildet av er Adelobasileus cromptoni, som levde for omtrent 225 millioner år siden. Få fossiler har blitt funnet fra denne perioden, men du mener altså at gud plasserte den her fiks ferdig, og at den ikke stammer fra de tidligere Therapsidene som levde tidligere, for eksempel Cynognathus fra tidlig til midtre Trias?

 

Cynognathus_BW.jpg

Det der er ikke en rotterase og stammer følgelig ikke fra rottene.

 

800px-Cynognathus_crateronotus_-_National_Museum_of_Natural_History_-_IMG_1987.JPG

Cynognathus crateronotus

Lenke til kommentar

Forskjellige menneskeraser. Noen er store andre er små, noen er pene andre er stygge. Akkurat det samme som du kan se hos, hunderaser, katteraser, hesteraser osv. osv.

Hva i svarte er det du prater om?

At alle de forskjellige Homo typene du linker til, kun er store og små menneskeraser. Akkurat som det finnes store og små hunderaser, hesteraser, rotteraser osv.

Hvorfor finnes ikke disse rasene i dag? Hvordan har det seg at disse har levd til ulike tider oppigjennom historien?

 

Jeg vil se det 225 milioner år gammle urmenesket, for alt ble jo skapt samtidig i følge deg?

Stråmann argument i mangel på andre argumenter.

På hvilken måte brukte han "stråmann" her???

Lenke til kommentar

Jeg vil se det 225 milioner år gammle urmenesket, for alt ble jo skapt samtidig i følge deg?

Stråmann argument i mangel på andre argumenter.

På hvilken måte brukte han "stråmann" her???

Først lager han en stråmann, som han hevder har sagt det og det. Som han så enkelt argumentere mot og mener seg å ha vunnet diskusjonen., med den egentlige debatanten.

Lenke til kommentar

Forskjellige menneskeraser. Noen er store andre er små, noen er pene andre er stygge. Akkurat det samme som du kan se hos, hunderaser, katteraser, hesteraser osv. osv.

Hva i svarte er det du prater om?

At alle de forskjellige Homo typene du linker til, kun er store og små menneskeraser. Akkurat som det finnes store og små hunderaser, hesteraser, rotteraser osv.

Hvorfor finnes ikke disse rasene i dag? Hvordan har det seg at disse har levd til ulike tider oppigjennom historien?

Akkurat som det finnes utdøde hunderaser, finnes det utdøde menneskeraser. Ingen av delene har noe med evolusjon å gjøre.

 

Extinct dog breeds

Lenke til kommentar

Det der er ikke en rotterase og stammer følgelig ikke fra rottene.

 

Selvsagt ikke, de er jo på ingen måte i familie. Vi kan jo ikke spore utviklingen gjennom fossiler, eller se at utviklingen av skjellettet sakte førte til at Cynognathus utviklet seg til Adelobasileus cromptoni. :roll:

 

Ok, da vet vi at gud plasserte den første "rotten" på jorden for ca. 225 millioner år siden, takk for opplysningen IHS. Tror nesten jeg skal opplyse elevene mine om dette første time mandag, og be om et offentlig bokbål av naturfagsbøkene utenfor skolen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, da vet vi at gud plasserte den første "rotten" på jorden for ca. 225 millioner år siden, takk for opplysningen IHS. Tror nesten jeg skal opplyse elevene mine om dette første time mandag, og be om et offentlig bokbål av naturfagsbøkene utenfor skolen.

 

:D

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det der er ikke en rotterase og stammer følgelig ikke fra rottene.

 

Selvsagt ikke, de er jo på ingen måte i familie. Vi kan jo ikke spore utviklingen gjennom fossiler, eller se at utviklingen av skjellettet sakte førte til at Cynognathus utviklet seg til Adelobasileus cromptoni. :roll:

 

Ok, da vet vi at gud plasserte den første "rotten" på jorden for ca. 225 millioner år siden, takk for opplysningen IHS. Tror nesten jeg skal opplyse elevene mine om dette første time mandag, og be om et offentlig bokbål av naturfagsbøkene utenfor skolen.

Det var sannelig på tide! :)

Lenke til kommentar

Det var sannelig på tide! :)

 

Jepp, verden har for jo altfor lite religiøs fundamentalisme. Godt å kunne slå et slag for at vitenskapen skal ta et stort skritt tilbake. :innocent:

 

IHS, jeg forstår at det ikke er mulig å få deg til å stole på vitenskapen. Glidende overganger mellom arter er godt dokumentert, blant annet mellom "rotten" din og stamfaren jeg viste til, men jeg skjønner at det er tryggere å avfeie dette. Kroppsdeler forsvinner, og nye kommer til, noe vi ser hos de fleste arter. I dag har vi også dna, som viser slektskapet mer nøyaktig enn tidligere. Et eksempel er halebeinet hos mennesket, har du noen forklaring på hvorfor gud bestemte seg for å utstyre oss med noe vi ikke har noen som helst bruk for? Vitenskapen har et godt svar hvertfall, og det involverer ikke en gud med for mange byggeklosser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil se det 225 milioner år gammle urmenesket, for alt ble jo skapt samtidig i følge deg?

Stråmann argument i mangel på andre argumenter.

Det var ikke en stråman, det var et spørsmål. Jeg summerer opp det jeg tror du mener, og setter et spørsmålstegn bak slik at du kan bekrefte, elelr avkrefte. I følge bibelen ble alt skapt på 7 dager. Du tror på bibelen, ergo må alt ha blitt skapt samtidig?

 

Jaja, la meg omforme spørsmålet, og dele det opp:

 

- Når ble det første mennesket skapt?

- Hvordan så dette ut?

- Skape gud alle "artene" samtidig eller i steg?

Lenke til kommentar

IHS, jeg forstår at det ikke er mulig å få deg til å stole på vitenskapen. Glidende overganger mellom arter er godt dokumentert, blant annet mellom "rotten" din og stamfaren jeg viste til,..

Nei, det er tull. Ingen "glidende overganger" kun stadig nye raser gjennom helt ordinær rasekryssning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...