Gå til innhold

Til kristne: Hvordan kan dere tilbe denne guden?


Anbefalte innlegg

Hvorfor gidde? - Nei, si det....

 

Jeg nevnte vel noe om en tiltakende hodepine i går over denne tråden, og den har satt seg langt ned i korsryggen nå. Jeg vet faktisk ikke, kanskje en overdrevet tro på fornuften i mennesket, men mine idealiserte forestillinger beveger seg mot en retardert naivitet her i tråden ser det ut som. Jeg må innrømme at en viss frustrasjon over personens mangel på argumenter og bombastiske påstander hentet ut av løse luften også har næret mine innlegg.

 

Så hvorfor gidde? - Det er mulig jeg snart gir opp faktisk, noe jeg aldri gjør med mine egne elever, uansett hvor galt stelt det måtte være. Huff.... :no:

 

Det er mer enn forståelig. Jeg var selv særdeles aktiv i disse debattene for noen år tilbake, men har blitt mer og mer desillusjonert med årene. Sjelden jeg gidder å engasjere meg så fryktelig lenger.

 

PRATT

Endret av Distressor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Turbonello: Nei, jeg har nok ikke vært borti den typen elever, det har du rett i, hehe. Jeg er lektor i historie, i tillegg til å ha studert religionsvitenskap og psykologi noen år. Det er ingen hemmelighet. Min læremetode går ofte ut på å snakke med eleven, og ikke til eleven. På en måte har jeg forsøkt det samme i tråden her ved å ikke presentere fakta, men la motdebattanten få (mange) anledninger til å klargjøre sitt syn og underbygge sine påstander, but alas, to no avail... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet vi alle hvordan Dawkins følte seg under dette intervjuet... :nei:

 

, og om hva slags samfunn han ikke vil leve i etc. =) Han ønsker ikke å leve i et samfunn basert på sosial-darwinisme (darwinian principles) for eksempel.

 

Jeg har sett hele denne videoen før. Har den på PCn. Den er meget interessant! Kan anbefales på det varmeste. Alt i denne filmen er meget interessant og lærerikt! :)

 

Jeg tror faktisk denne godeste Dawkins er en sosialliberalist!! :D Enda en god grunn til å stemme Venstre! :)

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

IHS: http://en.wikipedia.org/wiki/E._coli_long-term_evolution_experiment

 

Since the experiment's inception, Lenski and his colleagues have reported a wide array of genetic changes; some evolutionary adaptations have occurred in all 12 populations, while others have only appeared in one or a few populations. One particularly striking adaption was the evolution of a strain of E. coli that was able to grow on citric acid in the growth media.

 

Enten beviser du at dette er svindel, eller så kan du begynne med å forklare hvorfor biologi er feil.

 

Ville ha foretrukket om moderasjonen tvang IHS til å svare på dette, for dette er emperia og ikke religion.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du bidrar ikke med så veldig mye her, IHS.

Du bare kommer med svada og tull, IHS.

Din hypotese om at Gud skapte alt uten evolusjon faller på sin egen urimelighet, IHS, og du mangler beviser IHS, noe som ikke evolusjonsteorien gjør, IHS. Hva skal få deg til å forstå og akseptere evolusjonsteorien, IHS?

 

Hvor gammel tror du jorda er, IHS?

 

Er mennesket perfekt og skapt av Gud IHS? På den måten at vår kropp og hjerne fra gud sin side er designet helt perfekt slik han ønsket vi skulle bli skapt, IHS, og at det ikke er noe ved kroppen vår eller noe annet ved oss som ikke tyder på evolusjon, IHS? Er vi helt perfekt skapt uten noen antydning til evolusjon, IHS?

Lenke til kommentar

Etter dette intervjuet

 

http://www.youtube.com /watch?v=zaKryi3605g

 

Sier Dawkins at en utenomjordisk inteligens har skapt livet på jorden.

 

http://www.youtube.com /watch?v=UIHiggcVZvY

Du latterliggjør bare noe du ikke forstår et kvekk av. Og du forstår ikke at han svarer ut i fra hva slags spørsmål han får. Han svarte meget godt for seg, med tanke på hva slags spørmål han fikk.. Enten så er du bare helt elendig i engelsk, eller så er du så dum at du ikke forstod hva Richard mente med det han sa....

Endret av turbonello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forskjellige menneskeraser. Noen er store andre er små, noen er pene andre er stygge. Akkurat det samme som du kan se hos, hunderaser, katteraser, hesteraser osv. osv.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Etter dette intervjuet

 

 

Sier Dawkins at en utenomjordisk inteligens har skapt livet på jorden.

 

Du latterliggjør bare noe du ikke forstår et kvekk av...

Ingen latterliggjør noen. Dawkins forstår at det er en intelligens bak skaperverket.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Forskjellige menneskeraser. Noen er store andre er små, noen er pene andre er stygge. Akkurat det samme som du kan se hos, hunderaser, katteraser, hesteraser osv. osv.

Mm, bortsett fra at vi VET at de har utviklet seg fra hverandre på forskjellige tidspunkter og geografier

Alle katteraser og hunderaser har oppstått "på forskjellige tidspunkter og geografier" Ingen som har sagt at alle disse menneskerasene ble til samtidig på samme sted.

 

Evolusjonsteorien er bare tull, alt du ser i nåtid og fortid, er en drøss forskjellige raser.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Forskjellige menneskeraser. Noen er store andre er små, noen er pene andre er stygge. Akkurat det samme som du kan se hos, hunderaser, katteraser, hesteraser osv. osv.

 

Så for ørtende gang, vis meg proto-rasen. Forresten, du glemte å si "jeg tror", noen kan jo bli forledet til å tro at du sitter på den store og fulle sannheten, all den tid du uttaler deg svært bombastisk på tynt grunnlag...

 

Evolusjonsteorien er bare tull, alt du ser i nåtid og fortid, er en drøss forskjellige raser.

 

..."tror jeg". Kilder takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellige menneskeraser. Noen er store andre er små, noen er pene andre er stygge. Akkurat det samme som du kan se hos, hunderaser, katteraser, hesteraser osv. osv.

:wallbash: Dah!! :wallbash: :wallbash: Dah!! :wallbash: :wallbash: Dah!! :wallbash:

Lenke til kommentar

Forskjellige menneskeraser. Noen er store andre er små, noen er pene andre er stygge. Akkurat det samme som du kan se hos, hunderaser, katteraser, hesteraser osv. osv.

Mm, bortsett fra at vi VET at de har utviklet seg fra hverandre på forskjellige tidspunkter og geografier

Alle katteraser og hunderaser har oppstått "på forskjellige tidspunkter og geografier" Ingen som har sagt at alle disse menneskerasene ble til samtidig på samme sted.

 

Evolusjonsteorien er bare tull, alt du ser i nåtid og fortid, er en drøss forskjellige raser.

 

Du motbeviser ingenting, du bare bekrefter mitt poeng: Det er ingen vesensforskjell på det du kaller raser og det du kaller art. Hvis du mener at det er en forskjell; pek på den! Hva er det som er forskjellig mellom en hund og en katt som ikke er forskjellig mellom to katteraser? Hva det som er forskjellig mellom en Gorilla og et Menneske som ikke er forskjellig mellom oss og Neanderthalis?

 

Ingenting annet enn gener. Gener er den eneste måte og skille mellom individer på, utenom ord. Og genene viser oss at vi stammer fra f.eks. Australopithicus. Jeg har tidligere linket deg til en side som viser deg I DETALJ nøyaktig hvilke gener som er felles mellom oss og f.eks. Gorilla, Rattus Norvegicus osv.

 

Så da gjenstår bare dette: Hvordan kan du mene at dette er feil, når alle forskere, alle store religioner, og ikke minst: religiøse forskere, er enige?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...