Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Merkelig følelse i magen

Jensen2k

Anbefalte innlegg

Hei!

Har den siste perioden(noen uker) hatt en følelse i magen som går av og på.

Det siste døgnet har jeg hatt det pågående hele tiden.

Jeg skal prøve å forklare det, for det er ulikt noe annen "smerte" i magen.

Først og fremst er det ikke en smerte, men mer enn dårlig følelse i selve magen.

Det er som å være skikkelig sulten, sånn at det nesten går oppover i halsen, men uten å egentlig være sulten. Jeg kjenner at det kommer fra magesekken.

Jeg tror det har noe å gjøre med matinntak å gjøre, men er ikke helt sikker.

Jeg har ikke hatt noen skikkelig rutine på å spise, og spiser ofte mye og sjeldent. Dette har jeg gjordt den siste perioden da jeg har nettopp startet i ny jobb, og ikke helt funnet "rytmen".

Okay, skal prøve å holde meg kort, men jeg vil gjerne finne ut hva som er årsaken til denne følelsen.

Jeg nevner igjen at det føles ut som at jeg er sulten, uten at jeg er sulten(jeg kan nettopp ha spist, så går det kanskje bort i et kvarter, så er det på plass igjen).

Jeg har ingen uvanlig avføring.

Jeg er ikke "dårlig i magen" i vanlig forstand.

Jeg drakk en del øl i går kveld, som jeg tror har en innvirking på saken(da jeg har hatt det konstant siden litt etter inntaket).

Så.. Hva kan dette være? For lite av et næringsstoff e.l?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det har noe å gjøre med matinntak å gjøre, men er ikke helt sikker.

Jeg har ikke hatt noen skikkelig rutine på å spise, og spiser ofte mye og sjeldent. Dette har jeg gjordt den siste perioden da jeg har nettopp startet i ny jobb, og ikke helt funnet "rytmen".

Det skyldes at du inntar måltidene uregelmessig, da blir magen samtidig "uregelmessig", om du skjønner? Men det kan også skyldes stress, som nevnt i et annet innlegg, eller en kombinasjon.

Det som skjer er nok gallestrømmen fra levra blir ujevn og litt tilfeldig.

Du kan bøte på dette ved å spise til faste tidspunkter, men du kan også prøve med en slurk cola før du spiser, det kan også hjelpe på, rist helst ut kullsyren før du drikker. Ikke innta alkohol og sterkt syreholdige drikker, som kaffe. Da tror jeg det går seg til etter noen dager, kanskje ei uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...