OJ Doe Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Saken er i seg selv ganske morsom. Bestefar, gamle skrukketrollet vil ikke ha noen datamaskin, men DSLR, det vil han ha! Og da møter man et problem, på en måte. Det er jo egentlig ingenting i veien for det. Skyt i .JPG og bruk de enkele funksjonene som ligger i kamera til klipping og S/H konvertering etc. Problemet ligger vel da i at han må ha en skriver som han kan plugge kamera rett i, og bare skrive ut bildene som ligger på minnekortet. Finnes noe sånt? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 det er da mange moderne skrivere som har støtte for minnekort som gjør at du kan sette minnekortet rett inn i skriveren og skrive det ut. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Canon har noen små fotoprintere; http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Skrivere_Skannere/Blekkskriver/Bærbare/Portable/Canon/Canon-SELPHY-ES40-Portabel-Fotoprinter-41530.aspx http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Skrivere_Skannere/Blekkskriver/Bærbare/Portable/Canon/Canon-SELPHY-ES40-Portabel-Fotoprinter-41530.aspx Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Det er ikke noe problem. Mange fotoskrivere (gjerne multifunskjon) som har kortlesere og USB port. Men hvor skal han ha backup av bildene? Endret 20. januar 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Vil han da "trenge" noe mer backup en det utskrevende bilde på papir? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Vil han da "trenge" noe mer backup en det utskrevende bilde på papir? Kan jo hende han ombestemmer seg en gang ... Undere har hendt før. Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Vil han da "trenge" noe mer backup en det utskrevende bilde på papir? Kan jo hende han ombestemmer seg en gang ... Undere har hendt før. Hva med å rett og slett kjøpe en liten bunke minnekort, og sette inn et nytt når det er fult? Han kommer jo fra en tid der en filmrull kostet betydelig mer enn et rimelig sd-kort gjør i dag. og man har mulighet til det tidobbelte av bilder. Han blir sikkert fornøyd uansett! 10 sånne og 1 sånn ## dobbelpost slått sammen av ilpostino ## Endret 20. januar 2011 av ilpostino 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) jeg er ikke helt fan av å ha backupen på minnekort. hva med å bruke en ekstern Hd som er beregnet for å ta bilder av backup? hva med noe ala Giga ONE Sonic? jeg har ikke prøvd den løsningens selv men det finnes sikkert andre på forumet som har det. edit: skrivefeil er ikke nødvendigvis en fin ting. Endret 20. januar 2011 av ilpostino Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 jeg er ikke helt fan av å ha backupen på minnekort. hva med å bruke en ekstern Hd som er beregnet for å ta bilder av backup? hva med noe ala Giga ONE Sonic? jeg har ikek prøvd den løsningens elv men det finnes sikkert andre på forumet som har det. Jeg er enig med deg der. Men jeg tror jeg hadde gått for en modell med stor skjerm slik at den kan også brukes som en enkel bildefremviser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå