andreas76 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) I og med at Bofiber ikke leverer ruter til sine kunder trenger jeg en ruter. Jeg ønsker helst å ha alle funksjoner i en ruter, så slipper jeg flere bokser, og mer mikking på oppsett. MEN - jeg trenger mer enn 4 LAN utganger, da jeg har ca 8 enheter som skal kobles på (med kabel), og det finner jeg rett og slett ikke. Det er ingen trådløse rutere med mer enn 4 LAN porter. Er det noen som kjenner til rutere med mer enn 4 porter? Endret 20. januar 2011 av andreas76 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Kjøp router + switch. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Andybox har 7 LAN-porter, men vil heller anbefale å bruke switch. http://www.dinside.no/802824/d-link-dvg-5802s-%28andybox%29 Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Men hvorfor switch i stedenfor? Er det ikke enklere å administrere en ruter hvor alle enhetene er koblet direkte på? Tenker at det er mer oversiktlig, for ved bruk av switch ser man vel ikke de enhetene som er koblet på switchen i ruteren? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Ikke switch istedenfor router, men router og switch samtidig. Switchen er der, i ditt tilfelle, bare for å få nok kontakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå