Gå til innhold

Bilder av bildeler

Anbefalte innlegg

Hei.

Jobber på et bilopphuggeri hvor vi har planer om å forbedre teknikken og settingen når vi tar bilder av de demonterte bildelene våre, før delen blir lagerført. Det jeg her er ute etter er svar på en del spørsmål, slik at vi skal kunne ta så gode bilder som over hodet mulig.

Som de fleste vet er bildeler fulle av olje og ofte skitt, og selv etter en grundig vask vil det være igjen olje og skitt på delene. Hvilket underlag bør vi bruke, som er enkelt å vaske av, men som i tillegg er veldig lyst og kan vise fram delen på best mulig måte? Må ha gode kontraster. Har også lyst til å fjerne hele bakgrunnen, slik at vi står igjen med et bilde av bare delen, uten noen form for distraksjoner. Det er delen vi vil vise frem, ikke noe annet. Finnes det programvare som automatisk fjerner en bakgrunn av en gitt fargekode automatisk på flere bilder, eller er man nødt til å gjøre det manuelt med for eksempel photoshop?

Når det kommer til lys har vi en ganske stor utfordring. Bildeler er veldig forskjellige i fasong og farger, og det oppstår ofte gjenskinn når vi tar bilder av for eksempel lykter. Vi er nødt til å ha belysning for å kunne vise frem bildelene på best mulig måte, fordi vi vil ha gode og klare bilder. Blitz er uaktuelt, tror jeg. Hvordan kan vi unngå dette?

Vi tenker oss noe ala dette: 804594.jpeg

Hvorav alle veggene er malt helt hvitt, bordplaten er belagt av ei glassplate(enkel å vaske av). Og nei, dette er ikke tegning av en terning/boks, det er bare jeg som er utrolig dårlig til å tegne i paint. :p

Vi er bilgutter, ikke fotogutter, så jeg hadde satt utrolig stor pris på litt input fra dere her på bruket!

Om dere eventuelt har andre forslag som jeg ikke engang har tenkt på, tar jeg gjerne i mot alle tipsene dere har å komme med. =)

Mvh,

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg foreslå hvit eller lysest mulig papir på rull som du river av og kaste etter at er blitt for skittent.på den måten vil du få en "sømløs" bakgrunn som er slik jeg tror du ønsker.

Videre ville jeg brukt blitz, og gjerne 2 blitzer slik at 1 kan lyse opp bakgrunnen slik at du får den effekten du er ute etter.

Som tilbehør for å unngå gjenskinn og hardt lys bør du bruke fotoparaplyer eller store softbokser. De vil myke opp lyset og folk fles ser ikke engang at du har brukt blizt.

Jeg annbefaler at du leser deg opp på dette med avansert blitzbruk, siden jeg ikke tror du kommer utenom blitz for å bli fornøyd med resultatet.

P-E

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...