Gå til innhold

Adobe/spill-kasse til sju høvdinger

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ikke fulgt med på hw-fronten på noen år nå, men ser det virkelig er på tide å få litt mer maskinkraft på hybelen. I den anledning har jeg snust litt og rådført meg med kompiser, og vi kom frem til følgende budsjettoppsett til rundt sju lapper:

Mobo: ASUS P8H67, Socket-1155 ATX, H67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, Crossfire, SATA 6Gb/s, USB 3.0, EFI

CPU: Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2400 3,1GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed

GPU: Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini- DisplayPort, 900MHz

RAM: Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 4GB Kit w/2x 2GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, for Core i3/i5/i7, Connector, 1.65v

PSU: Corsair CX 600W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Standard. 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte

Case: Fractal Design Define R3 Black Pearl Vifter: 1x 120mm Front, 1x 120mm Bak, Lydabsorberende, ATX, mATX, mITX

HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms

dvd: Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S DVDRW 24x, DL, SATA, Bulk, Black

Primært vil den brukes til diverse Adobe-programmer som gjerne kjører samtidig, samt gaming i 1920x1080. SSD og evt. mer minne tar jeg litt etterhvert. Har ikke de helt store planene for overclocking med det første heller.

Er det noe i oppsettet som med fordel kan byttes ut, eller er det bare å kjøre på?

Setter pris på alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal ha stille (ettersom du har valgt Fractal Design R3) oppsett burde du vurdere ny CPU-kjøler, samt et skjermkort som ikke bruker stock kjøler. Og hvorfor kjøpe gammel Intel prosessor når det nettopp er kommet nye? (Sandy Bridge) Du kan og spare endel på billigere ram. Du vil få ekstrem god ytelse om du velger en rimelig SSD på 120 GB og har en WD Greenpower på 500 GB i tillegg som avlasting (Denne er i tillegg musestille).

Artic Cooler Freezer 7 Pro er en fin å billig kjøler. Har den selv og er strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

i5-2400K er Sandy Bridge. Duh. Ellers kan du vurdere i5-2500K. Temmelig billig oppgradering, og gir mye for pengene.

Synes oppsettet ser greit ut. Om du vil spare litt, evt. åpne for SSD, kan du vurdere GTX 460 kontra HD 6870 som du har satt opp. Ellers, om du vil gå litt opp, kan HD 6950 låses opp og gi ytelse tilnærma HD 6970 for en god del mindre penger.

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

Lenke til kommentar

i5-2500 frister veldig og evt. HD 6950 (minner meg om 9800pro til xt fra forrige gang jeg mekka meg en stasjonær), men da nærmer jeg meg straks en ny budsjettklasse, og da er det jo på nytt bare et par hundringser opp til neste oppgradering, og så er vi i gang igjen. Tenker jeg heller tar oppgraderinger litt utover, hvor SSD kommer som førstepri av ren nysgjerrighet! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...