rrmagne Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hei, Kom over denne testen http://www.dinside.no/856081/sony-alpha-a33 Er dette ett godt valg av kamera? Hva er ulempen med at dette ikke har speilrefleks? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Dette er en speilrefleks. Forskjellen fra andre speilreflekser er at speilet ikke felles opp når bildet skal taes, slik at det er mulig å bruke fasedetekterende autofokus under filming. Det er ett godt kamera. Ulempen er at det ikke har optisk søker, og at lavtlysegenskapene blir litt dårligere enn de kunne vært ettersom sensoren ikke får alt lyset som kommer inn gjennom objektivet. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Dette er en speilrefleks. Forskjellen fra andre speilreflekser er at speilet ikke felles opp når bildet skal taes, slik at det er mulig å bruke fasedetekterende autofokus under filming. Det er ett godt kamera. Ulempen er at det ikke har optisk søker, og at lavtlysegenskapene blir litt dårligere enn de kunne vært ettersom sensoren ikke får alt lyset som kommer inn gjennom objektivet. Skjønner. Er jo en hel vitenskap og velge kamera i dag kikket også på Fujifilm FinePix HS10 http://www.dinside.no/840724/fujifilm-finepix-hs10 På dette kameraet får jeg vel en bedre zoom? Trenger virkelig hjelp da jeg må ha ett nytt kamera snarest men vil helst ikke kjøpe katta i sekken heller. Lenke til kommentar
HFPzN Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Å kjøpe "katta i sekken" gjør du ikke uansett. Gode kameraer begge to Likevel må du bestemme deg for om du vil ha et ultrazoom-kamera eller et kamera med utskiftbar optikk. På et speilreflekskamera kan du skifte optikk etter behov og ønske, men på Fuji-kameraet har du ekstremt mye zoom i kameraet. Her er både telezoom, vidvinkel og macro i samme optikk. Til et speilreflekskamera kjøper du gjerne optikk til et dedikert bruk og bytter når ønsket/behovet melder seg. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 A33 er ett systemkamera, dvs du får så mye zoom som det objektivet du setter på har. HS10 er ett kompaktkamera med mye mindre bildesensor og dermed dårligere bildekvalitet enn A33, samtidig som ett objektiv med 30x zoom vil være en del dårligere enn ett med 3x zoom (som kitobjektivet til A33 har). Jeg ville valgt A33, men alt ettersom hvilke egenskaper som er viktigst for deg (HS10 er mer praktisk, A33 har bedre bildekvalitet) kan det godt hende at HS10 er ett vel så godt valg for din del. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Å kjøpe "katta i sekken" gjør du ikke uansett. Gode kameraer begge to Likevel må du bestemme deg for om du vil ha et ultrazoom-kamera eller et kamera med utskiftbar optikk. På et speilreflekskamera kan du skifte optikk etter behov og ønske, men på Fuji-kameraet har du ekstremt mye zoom i kameraet. Her er både telezoom, vidvinkel og macro i samme optikk. Til et speilreflekskamera kjøper du gjerne optikk til et dedikert bruk og bytter når ønsket/behovet melder seg. Tviler sterkt på at jeg kommer til å bytte opptikk. Hvertfall i første omgang. Jeg vil ha ett kamera som er greit å ta med seg når jeg er på tur i skog og mark med bikkjene for og fotografere dem samt andre motiver. Med god mulighet for og ta gode bilder om bikkjene skulle være på avstand f.eks på treningsbanen. Har jeg de rette kamraene i kikkerten? Er det noen andre alternativer jeg bør se på? Hvilket er det beste valget av de 2 tror dere? Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Sony A33 er beste valg, da dette er ett system kamera, og gir gode bilder. systemkamere gir generelt bedre bilder. Er en stor fordel at en kan bytte objektiv. Men det er hva du prioriterer, høy kvalitet på bilder, eller mye zoom. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Sony A33 er beste valg, da dette er ett system kamera, og gir gode bilder. systemkamere gir generelt bedre bilder. Er en stor fordel at en kan bytte objektiv. Men det er hva du prioriterer, høy kvalitet på bilder, eller mye zoom. Sikkert et dumt spørsmål men kan jeg bytte objektiv på Sony A33 og dermed også få bedre zoom om jeg ønsker det? Hva med storebror til sony som heter A55? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Sikkert et dumt spørsmål men kan jeg bytte objektiv på Sony A33 og dermed også få bedre zoom om jeg ønsker det? A33 kan du bytte objektiver på. Hva med storebror til sony som heter A55? Jeg synes at A55 er et bedre alternativ enn A33. Mest fordi den har en del bedre sensor. Men jeg er litt skeptisk til selve løsningen med Pellicle speil. Så jeg hadde nok heller sett på et ekte speilløst kamera eller en ekte speilrefleks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå