faaeri Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Roxio Video Lab HD kommer med støtte for å redigere 3D-video. Les mer Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Good to know. Brødtekst ville vært en fordel tho, mtp detaljer. Klokka fire er jo litt vel tidlig på morgenen (: Endret 20. januar 2011 av Jonta Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Den har også støtte for å konvertere 2D-video til 3D. Dette er normalt svært krevende, men det gjøres av de store filmstudioene. Fra to videostrømmer altså? Er det ikke ganske enkel redigering? Bare å gi blåstikk til den ene videokanalen og rødstikk til den andre og blende de sammen med 50% gjennomsiktighet på det "øverste" laget? (I tillegg til timing, men det regner jeg med settes manuelt) Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Vet ikke jeg. Men med After Effect er 2D til 3D gjort med minimum 5 tastetrykk.... Lenke til kommentar
Halvor Jansen Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Blir ikke 3D "illusjonen" skapt av at linsene får med seg hver sin vinkel pga avstanden til hverandre? Hvordan kan man konvertere 2d til 3d da? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Blir ikke 3D "illusjonen" skapt av at linsene får med seg hver sin vinkel pga avstanden til hverandre? Hvordan kan man konvertere 2d til 3d da? Nå har ikke jeg teste det, men tror ikke du merker forskjell på 2 bilder med små vinkel forskjeller enn off sette 2 bilder noen mm Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Er det noen som vet hvor stor avstand man bør bruke mellom de to kameraene for at perspektivet skal se realistisk ut i forhold til 3D-effekten? Må det være omtrent samme avstand som man har mellom øynene eller kan man bruke helt andre avstander? Lenke til kommentar
ComaJim Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Sony Vegas Pro 10 har også 3D redigering. Litt dyrere prg tho =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg