netromxxx Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hei. Jeg har 3 harddisker, C, E og G. Jeg har installert XP media center edition på disk c, men det har jeg mistet avgang til. Jeg har videre installert XP home edition på disk G, som er den jeg bruker nå. Etter forskjellige problemer med den nåværende XP versionen (problemer med avspilling av video samt problemer med å få avinstallert utorrent ++) har jeg bestemt meg for å rydde opp. Jeg har tatt backup. Jeg ønsker å lage to partisjoner på disk c, slik at jeg kan teste ut windows 7 og ha xp liggende på to forskjellige partisjoner med dette er ikke det viktigste. Problemet mitt er at når jeg setter inn xp home edition cden, som jeg brukte til å installere xp som jeg har nå, skjer ingenting. Etter litt frem og tilbake i bios mm, tenkte jeg å reformatere diskene, men jeg får ikke opp slett partisjon som mulighet i diskbehandling. Noen som har noen peil på hvorfor ikke, evt en løsning på problemet? Videre hvis noen har noen peiling på hvorfor jeg ikke bare kan sette i windows cden og få muligheten til å reinstallere, setter jeg pris på noen råd om dette. Jeg har googlet og prøvd å finne ut av det men det er litt vanskelig å finne noen svar. Lenke til kommentar
amunds Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Først og fremst kan du prøve å gå inn i BIOS og sette CD-rom'n som 1. BOOT-prioritet. Slette og lage partisjoner pleier man da å få tilgang til når man er i ferd med å legge inn nytt OS... Ikke i selve BIOS. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Det kan høres ut som du snakker om å sette inn CD mens du er i WIndows? Det er ikke rett fremgangsmåte. Man skal boote fra CD'en. Guide. NB! det er viktig at du kobler fra de andre diskene før du begynner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå