Gå til innhold

Irritert: Kjøtt med uhorvelige mengder tilsatt vann.

Anbefalte innlegg

Yes. Jeg er greit over gjennomsnittlig både glad i å lage og spise mat :love:

...men en ting som irriterer meg (nesten grenseløst), er disse enorme mengdene vann kjøttprodusentene tilsetter kjøttet. Hva faen er poenget? Greit at de vil ha mer betalt per gram kjøtt osv, men folk er da for fan ikke interessert i å betale 169kr/kiloen for vann, ei heller er det særlig kult at kjøttet svetter som en overvektig maratonløper når det havner i stekepanna (som forsåvidt er hvor irritasjonen min kommer fra).

Her er min bønn til kjøttprodusentene:

Det er ikke en kjeft som er interessert i det vannet deres. Vil man ha vann på butikken så kjøper man en Imsdal e.l.

Gi meg rent kjøtt uten alt dette unødvendige vannet, for f%#n!

...og ja, jeg betaler GLADELIG en høyere kilopris for det produktet. :w00t:

......og jeg er neppe den eneste.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes. Jeg er greit over gjennomsnittlig både glad i å lage og spise mat :love:

...men en ting som irriterer meg (nesten grenseløst), er disse enorme mengdene vann kjøttprodusentene tilsetter kjøttet. Hva faen er poenget? Greit at de vil ha mer betalt per gram kjøtt osv, men folk er da for fan ikke interessert i å betale 169kr/kiloen for vann, ei heller er det særlig kult at kjøttet svetter som en overvektig maratonløper når det havner i stekepanna (som forsåvidt er hvor irritasjonen min kommer fra).

Her er min bønn til kjøttprodusentene:

Det er ikke en kjeft som er interessert i det vannet deres. Vil man ha vann på butikken så kjøper man en Imsdal e.l.

Gi meg rent kjøtt uten alt dette unødvendige vannet, for f%#n!

...og ja, jeg betaler GLADELIG en høyere kilopris for det produktet. :w00t:

......og jeg er neppe den eneste.

Gå på meny/ultra/maxi i ferskvaredisken å kjøp kjøttdeig, rent kjøtt, fisk, og fjærkre der, da får du uten ekstra veske. Ellers er det reflektert i prisene som forventet, jo dyrere desto renere, min erfaring er at Meny har billigere kjøtt enn gilde pr. kilo, og MYE høyere kvalitet, (holdbarheten er desto kortere selvsagt).

• Liker 1
Lenke til kommentar

som sagt, ferskvaredisken eller en slakter er veien framover!

eventuelt så kan du alliere deg med en jeger. det er nesten latterlig hvor mye mer mat det er i 400g elgkjøttdeig framfor gilde osv

Alternativ 3: Kjøp deg rifle og ta jegerprøven, samt lær deg skikkelig slakting, og drit i å alliere deg med både slakter og jeger. Tar vel heller ikke lange stunden før prisen på rifla og teori er inntjent, mtp kiloprisen på rent kjøtt uten tilsatt vann.

Lenke til kommentar

Fant den ikke på REMA i dag.

Men jeg er veldig glad i å støtte lokalt næringsliv og det som er naturlig, kontra å kjøpe alt plastinnpakket på REMA.

Er kjøttdeig kjøpt hos en slakter uten tilsatt dritt?

Jeg tenker på det sjokkrøde fargestoffet som Gilde bruker (Nordfjord sin kjøttdeig er grå), samt vann, salt og diverse E-stoffer.

Vi har en slakter i byen, men jeg har vært lat og dum og handlet på REMA.

Har slakteren den samme driten, eller selger han rent kjøtt?

Er dette i så fall mye dyrere?

---Tatt i betraktning at den kan koste mer siden den ikke inneholder vann?

Jeg snakker hele tiden om kjøttdeig. Jeg bruker ikke mye indrefilet og slikt. Men jeg vil ha rent kjøtt i tacoen og pizzaen.

Denne Dagbladet-artikkelen fikk meg til å tenke:

«Kan ha en negativ effekt på barns atferd»

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Kjøpte ein kjøttdeig utan vatn på Ica her ein dag, trur ikkje det var Gilde. Trur det er ein produsent Ica har ein del varer av, sikkert dyrare enn Gilde.

Meny, Ica, eventuelt storbutikkar bør ha sånt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...