Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskortfeil?

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk:)

Fikk plutselig problemer med å koble til wifi

dette kommer opp uansett om jeg skriver rett eller feil kode:

post-199482-0-63249600-1295483609_thumb.png

når jeg sjekker maskinvare så står det at det trådløse kortet funker som det skal:

post-199482-0-85759200-1295483938_thumb.png

men når jeg prøver å reinstalere drivere fra dell kommer dette opp:post-199482-0-84814700-1295484038_thumb.png

Jeg har en Dell Inspiron 1546, med windows 7 Home Edition 64.

Hvis noen har noen tips, setter jeg stor pris på det.

kommer meg på nett via mobil og kabel..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skjer er kanskje at den henter ny driver atuomatisk på windows update.

Evt at du ikke fjernet driveren, slik jeg nevnte i min første post.

Uansett, så kan du prøve å åpne en liten luke på undersiden av PC. Der sitter trådløskortet. Prøv å ta ut kortet og sett det inn igjen i slotten. Hjelper ikke dette, så prøv en Linux live CD, for å finne ut om kortet er defekt.

Lenke til kommentar

Det som skjer er kanskje at den henter ny driver atuomatisk på windows update.

Evt at du ikke fjernet driveren, slik jeg nevnte i min første post.

Uansett, så kan du prøve å åpne en liten luke på undersiden av PC. Der sitter trådløskortet. Prøv å ta ut kortet og sett det inn igjen i slotten. Hjelper ikke dette, så prøv en Linux live CD, for å finne ut om kortet er defekt.

prøvde å avinstalere uten internett tilgang, men den kommer tilbake av seg selv alikavel?!

har huket av for å fjerne driveren opptil flere ganger nå.

tok ut og inn kortet, funker enda ikke..

fant ikke helt ut av det der med linux live cd, lastet ned linux-live-6.3.0 og Slax-6.1.2

linux-live-6.3.0 funker ikke på 64 bit windows, skjønte ikke en drit av slax, men virket som det testet grafikk og minne bare?

Lenke til kommentar

Poenget med disse live-CD er at du kjører den selvstendig, uten annet OS som Windows.

Dvs du slår av PC og starter maskinen. Så kjøres CD "live" og lar deg kjøre Linux (uten windows).

Starter ikke CD, så har du enten glemt å trykke en tast på tastaturet (står på skjermen), eller så er oppstart med CD-rom ikke satt opp riktig i bios.

ja jeg fikk startet opp cden, men programmet hadde ikke noe valg for å sjekke wifi kortet, så vidt jeg kunne se.

Lenke til kommentar

Linux er ikke mitt sterkeste felt, så skal ikke prøve meg på forslag der :-)

nei ikke mitt heller:) men jeg bruker jo windows 7...

finnes det ikke et program som kan sjekke nettverkskortet? win finner hvertfall ingen feil med det.. det finner jo nettverk, men klarer ikke logge på noen.. har instalert windows på nytt, samme feil...

skjønner ikke en dritt, like før pcen flyger ut vinduet:p

Lenke til kommentar

det med linux var vell for å sjekke om nettverkskortet fungerte? isåfall, last ned ubuntu. Brenn ut på en cd med imgburn. Start opp fra cd'en. Om nettet funker der, så er det windows som er problemet.

Men istedet for å slite med å avinstallere en driver, last ned nyeste fra produsentens side og installer. gammel driver skal forsvinne da.

Lenke til kommentar

Med en Dellmaskin, så ville jeg bestilt et nytt nettverkskort på ebay. Du få de for ca 10$ inkl frakt.

Dell har vel ingen "whitelist" eller sperre på nettverkskort slik enkelte andre produsenter har.

Du kan m.a.o. kjøpe et nytt kort og sette det i.

Jeg ville ha oppgradert til et nyere kort med 11n, f.eks Intel som gir raskere hastigheter.

Tolker feilmeldingene og problemene slik at nettverkskortet må byttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...