Gå til innhold

Pro gitar til Rock Band 3

ReGaiN

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg er en av få som liker begge seriene like godt og kjøper alt jeg får tak i av begge.

Det er slit å være samler. :p

Da er vi to :)

Liker begge spillene syns gitarhero var bra helt til 3ern, etter det har det bare gått nedover.. da mener jeg på sangutvalget..

Nå har Rock Band gått forbi GH både på sang og instrumenter..

Virker som om GH bare melker, mens Rock Band prøver å utvikle musikkspillet videre..

GH fant på konseptet mens RB halter etter.

Hva har RB "utviklet" bortsett fra denne nye latterlige gitaren og det med flere instrumenter?

Snakk om å være historieløs!

Harmonix er et spillselskap stiftet i 1995 som står bak en rekke musikk-spill, deriblant FreQuency, Amplitude, og mest kjent: Guitar Hero. De sto for utviklingen av alle Guitar Hero-titlene opp til Guitar Hero Encore: Rocks the 80s. Deretter gikk de videre fra bare to gitarer til Rock Band-serien. Så hva har Rock Band utviklet? Vel, Harmonix som står bak Rock Band har egenhendig utviklet hele denne generasjonen musikkspill!

"Lær heller å spille en ordentlig gitar" er vel mantraet.

Omtrent det, ja.

Jeg har spilt gitar i 10 år nå. Hvorfor skal jeg gidde å bruke den tullegitaren til RB? En vanlig GH/RB-gitar er mer et spill, samme som å spille FIFA kontra det å faktisk spille fotball.

Du mener den tullegitaren fra Fender med seks strenger? Som, om du kobler den til en vanlig gitarforsterker, blir en helt vanlig elgitar? Samtidig som du kan bruke den i pro-mode på Rock Band 3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om jeg er en av få som liker begge seriene like godt og kjøper alt jeg får tak i av begge.

Det er slit å være samler. :p

Da er vi to :)

Liker begge spillene syns gitarhero var bra helt til 3ern, etter det har det bare gått nedover.. da mener jeg på sangutvalget..

Nå har Rock Band gått forbi GH både på sang og instrumenter..

Virker som om GH bare melker, mens Rock Band prøver å utvikle musikkspillet videre..

GH fant på konseptet mens RB halter etter.

Hva har RB "utviklet" bortsett fra denne nye latterlige gitaren og det med flere instrumenter?

Snakk om å være historieløs!

Harmonix er et spillselskap stiftet i 1995 som står bak en rekke musikk-spill, deriblant FreQuency, Amplitude, og mest kjent: Guitar Hero. De sto for utviklingen av alle Guitar Hero-titlene opp til Guitar Hero Encore: Rocks the 80s. Deretter gikk de videre fra bare to gitarer til Rock Band-serien. Så hva har Rock Band utviklet? Vel, Harmonix som står bak Rock Band har egenhendig utviklet hele denne generasjonen musikkspill!

"Lær heller å spille en ordentlig gitar" er vel mantraet.

Omtrent det, ja.

Jeg har spilt gitar i 10 år nå. Hvorfor skal jeg gidde å bruke den tullegitaren til RB? En vanlig GH/RB-gitar er mer et spill, samme som å spille FIFA kontra det å faktisk spille fotball.

Du mener den tullegitaren fra Fender med seks strenger? Som, om du kobler den til en vanlig gitarforsterker, blir en helt vanlig elgitar? Samtidig som du kan bruke den i pro-mode på Rock Band 3?

Hva kom først, GH eller RB?

Og ja, jeg mener den tullegitaren. Har ikke prøvd det med RB, men det er liten tvil om at det bare er et tafatt forsøk fra RB.

Lenke til kommentar

Ekke noe vits i å prøve lenger. Går vist ikke ann å få noe vett inn i det huet der...

Detta er da altså ikke en ekte gitar, men en tullegitar...

Rock-Band-3-fender-squire_strat-1280px-50p.jpg

Har spilt GH og RB siden starten, og har spilt gitar i over 10 år. Har holdt på lenge nok med det til å vite hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Ekke noe vits i å prøve lenger. Går vist ikke ann å få noe vett inn i det huet der...

Har spilt GH og RB siden starten, og har spilt gitar i over 10 år. Har holdt på lenge nok med det til å vite hva jeg snakker om.

Hvis du ikke har prøvd den, kan du umulig vite hva du prater om, Blir som å si at jeg ikke liker makrell fordi det ser vondt ut..

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har prøvd den, kan du umulig vite hva du prater om, Blir som å si at jeg ikke liker makrell fordi det ser vondt ut..

Vel, jeg har spilt ekte gitar. "Dette er jo omtrent som å spille ekte gitar!!!11", så det er tydeligvis en viss likhet.

Lenke til kommentar

Du plugger i gitaren, og spiller. Lyden du hører er den samme du hører om du plugger den i en forsterker. Konsollen er i dette tilfellet forsterker som samtidig viser tabs og spiller de andre instrumentene samtidig. Det er som å spille en vanlig gitar (og det er jo en vanlig gitar, den er bare modifisert så spillet gjenkjenner hvilke noter du spiller) mens du følger med på tabs og har bakgrunnsmusikken (denne gangen uten gitaren som bare du spiller).

Lenke til kommentar

Den er ikke på markedet enda, men jeg har "lillebroren", den med 102 knapper. Fungerer meget bra, kan nå det grunnleggende innen gitarspilling. :)

Hvor langt har du kommet learn an instrument modusen?

Endret av ReGaiN
Lenke til kommentar

Og ja, jeg mener den tullegitaren. Har ikke prøvd det med RB, men det er liten tvil om at det bare er et tafatt forsøk fra RB.

GH kom først, --laget av de som nå lager Rockband, Harmonix--

Harmonix laget guitar hero 1 og 2, før Activision tok over sirkuset og kjørte hele driten i grøfta.

Harmonix lagde så rockband med trommer og mic, deretter kom Activision diltende etter med samme greia.

Nå har Harmonix igjen kommet med noe nytt, ordentlig gitar og synth. Guitarhero kommer vel diltende etter igjen som vanlig.

For å ikke snakke om Rockband-store som er mye større enn Guitarhero sin tafatte butikk :p

Så vet ikke helt hvem som kommer med tafatte forsøk jeg :o)

Lenke til kommentar

GH kom først, --laget av de som nå lager Rockband, Harmonix--

Harmonix laget guitar hero 1 og 2, før Activision tok over sirkuset og kjørte hele driten i grøfta.

Harmonix lagde så rockband med trommer og mic, deretter kom Activision diltende etter med samme greia.

Nå har Harmonix igjen kommet med noe nytt, ordentlig gitar og synth. Guitarhero kommer vel diltende etter igjen som vanlig.

For å ikke snakke om Rockband-store som er mye større enn Guitarhero sin tafatte butikk :p

Så vet ikke helt hvem som kommer med tafatte forsøk jeg :o)

Hvem som utviklet spillene er irrelevant her. Poenget er at RB ser jævlig ut, mens designet til GH er vakkert.

RB er for scrubs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...