Sindree1 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Har fått ny pc med Sapphire Radeon HD 6950, har 3 skjermer (En 24" en 21" og en 17") alle med dvi inngang. Kjøpte med en displayport til dvi adapter. Link Den skal støtte eyefinity, og står på den at den er aktiv. Får ikke opp skjermen, får opp 3 skjermer hvis jeg kobler hdmi kabel til tv'en, men da kan man bare ha 2 aktive om ganga. Det jeg lurer på om kan være feilen, er om det er en ekstra adapter med...fordi skjermkortet har mini-DP, så det fulgte med en mini-DP til DP overgang, som igjen kobles inn i DVI/DP adapteren. Skal dette gå? Eller er det noe feil jeg gjør? Hadde gledet meg så til å teste 3 skjermer Takker for svar! Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 sikker på at det er et active adapter? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Du må lage deg en "ny" desktop størrelse. Hvor denne spenner over alle tre monitorer. Akkurat nå høres det ut som du har kun koblet skjermene og har to seperate desktoper. Lenke til kommentar
Sindree1 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 sikker på at det er et active adapter? http://www.dustinhome.no/pd_5010471605.aspx? Står active der, og det var fra dustin jeg kjøpte den. Står også active oppe på dvi kontakten. Kan umulig ikke være active da...prisen er for mye for en vanelig adapter også. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Er flere som har fått Eyefinity på den der... Men da med maks oppløsning på 1920 x 1200 grunnet at den er Single Link DVI og ikke Dual Link. Lenke til kommentar
Sindree1 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Du må lage deg en "ny" desktop størrelse. Hvor denne spenner over alle tre monitorer. Akkurat nå høres det ut som du har kun koblet skjermene og har to seperate desktoper. Det er vel hvis du skal kjøre eyefinity? Prøvde i noen timer å få 3 skjermer til å vises som seperate desktopper. (Som man selfølgelig kan flytte vinduer mellom) (Altså alle skjermer har sin egen oppløsning) Det er utelukket at det kan være fordi jeg har en miniDP til DP adapter først? Så er Active adapteren kobla på. Finnes det noen guide eller noen små tips jeg kan sjekke ut? Lenke til kommentar
Sindree1 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Skjønner ikke hva som kan være galt her, får ikke opp den skjermen som er kobla via displayporten uansett hva jeg prøver på. Desperat her! Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Det kan godt være at miniDP til DP står i veien, siden du må ha en 500mA linje ut og den adapteren ikke støtter det. Men jeg er ikke 100% sikker. Jeg selv kjører med eyefinity og bruker miniDP til DP adapter uten problemer, men dog kjører jeg også DP til skjermen også. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Har nå koblet opp 2 skjermer hvor jeg bruker mini DP til DP og deretter samme adapteren altså HIS sin Active sak, og jeg har bildet, blir full Eyefinity imorgen da jeg får plukket opp siste skjermen min, men så langt ser det ut til å gå bra, og svært lett å sette opp flerskjerm oppsett med ATi ja. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Du får si hvordan det går 007, At du får 2 skjermer, selv med adapteren betyr ikke nødvendigvis at du får 3, grunnet mengden timer clocks på skjermkortet. Thumbs up anyways! Og velkommen i klubben! Sindre, prøv med bare en skjerm med minidp/DP - DP/dvi, får du da noe bilde? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 3 koblet opp og kjører, men får ikke noe Bezel compensation dog... Men ser det kan ha noe med EDID på skjermen, så vurderer å flashe men er ikke sikker enda. Eneste jeg savner er muligheten til å skru av Catalyst Ai, får se hva jeg finner på der, uten denne funker ikke gamle 2D spill hos meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå