Wannabexx Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 hei. kjøpte nettop en pc i deler pakke hos komplett.. pc'n starter og alle deler går, men den klarer ikke å gi bilde på skjermen.. hva kan ha gått galt? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hvilke deler er det du har kjøpt deg? Lenke til kommentar
Wannabexx Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 skjermen våkner ikke. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200#info er pc'n Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Tenkte meg noe slikt ja. Hvilken skjermport har du koblet til? Som du sikkert er klar over så har du altså to skjermkort i den maskinen. Prøvd begge? Endret 20. januar 2011 av srbz Lenke til kommentar
Wannabexx Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Tenkte meg noe slikt ja. Hvilken skjermport har du koblet til? Som du sikkert er klar over så har du altså to skjermkort i den maskinen. Prøvd begge? jeg har koblett til den ene DVI porten på XFX'n. to skjermkort? integrert da eller? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Stemmer. Prøv å koble til det integrerte skjermkortet (DVI eller VGA). Hvis det virker må du bare velge det dedikerte skjermkortet som standard. Lenke til kommentar
Wannabexx Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Stemmer. Prøv å koble til det integrerte skjermkortet (DVI eller VGA). Hvis det virker må du bare velge det dedikerte skjermkortet som standard. hmm ser ikke ut til å funke.. har jeg gjort noe galt mens jeg har satt den sammen da? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Prøv å fysisk ta ut det dedikerte skjermkortet, og forsøk på nytt. edit: Hvis det ikke funker da heller er det mest sannsynlig noe galt et sted, men før du i det hele tatt starter - sikker på at du har koblet strøm til skjermkortet på riktig måte? edit2: Hvilken tilkobling brukte du, VGA eller DVI? Endret 20. januar 2011 av srbz Lenke til kommentar
Wannabexx Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Prøv å fysisk ta ut det dedikerte skjermkortet, og forsøk på nytt. edit: Hvis det ikke funker da heller er det mest sannsynlig noe galt et sted, men før du i det hele tatt starter - sikker på at du har koblet strøm til skjermkortet på riktig måte? edit2: Hvilken tilkobling brukte du, VGA eller DVI? prøvde men det er fortsatt et problem. Det virker som alle deler starter, for jeg ser at alle vifter begynner å spinne. så er ikke akkurat greit å vite hvor problemet ligger ja er ganske sikker på at skjermkortet har fått strøm. jeg prøvde begge koblingene. huff skakke være greit Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Lyser det noe på hovedkortet ditt? Kan du plugge inn høytaller greia i hovedkortet å høre om det kommer noen pipe lyder? Hva pipe lydene betyr finner du i manualen til hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Har du husket 4pins strøm til cpu? Ligger oppe til venstre Endret 20. januar 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
Wannabexx Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 lyser grønt og ingen pipelyder har husket strøm til cpu:/ Lenke til kommentar
Wannabexx Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Virker skjermen? jaja. tilogmed prøvd flere. Det står "no signal detected" når jeg setter i kabelen Lenke til kommentar
phlake Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Kan jo hende skjermkortet trenger strøm også, en 6-pins eller to? Sjekk at det står skikkelig i pci-e-slot'en. Fort gjort at det er en millimeter skjevt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Gjør følgende: Ta ut skjermkortet. Ta ut batteriet på hovedkortet (Dette sitter litt hardt med en pin som holder på plass). Sett inn batteriet. Bruk intergrete skjermkortet på hovedkortet hvis det finnes. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Kan jo hende skjermkortet trenger strøm også, en 6-pins eller to? Sjekk at det står skikkelig i pci-e-slot'en. Fort gjort at det er en millimeter skjevt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå