krangel Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 jeg har lyst å gå befalsskolen i panser bataljon, men er det vanskelig å få jobb som avdelingsbefal etter det? Tenker da spesielt som lagfører for stormlag/geværlag i MEK 3/4 i Tmbn. Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Major Pettersen Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Tviler på at slike stillinger har etterspørsel av personell, men med rett motivasjon er alt mulig! Lenke til kommentar
HOK Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Etter du har tatt pliktåret i panser skal det være mulig. I pliktåret derimot, særdeles uvanlig. Da skal de virkelig trenge akkurat den stillingen du har. Et av mine befal i panser gikk til tmbn etter pliktåret. Det er jo noe helt annet å være lagfører for en gjeng eldre, rutinerte soldater enn det er å være befal for alle slakapungene du finner i førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Vil påstå at det er bedre å ta pliktåret + noen år til i panser for å få bedre trening, gjerne en utenlandstur, før du prøver deg som befal i TMBN. Da får du treningen og erfaringen du trenger, og med en intops tur vet du også om du faktisk vil stå på beredskap for lignende turer de neste årene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå