cheese doodles Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Har nettopp mottatt ny DIR-615 ettersom jeg returnerte den forrige. Leverandøren leverer 10 / 10 mbit hastighet, noe jeg fint oppnår med god margin dersom jeg bruker nettverkskabel mellom ruter og data. Med ruteren faller hastigheten enormt, ca 5+, og opplastningshastigheten faller enormt mye mer, ned til 80-90 kbit/s. Jeg har med programmet Netstumbler funnet ut at det er veldig mange trådløse nettverk i nabolaget (ca 10). Kan dette forårsake store problemer for båndbredda vår? Jeg har oppdatert til siste firmware og endret massevis av innstillinger på ruteren (kanal, frekvens, b/g/n, intervalltider osv), men finner likevel ikke ut hva som gjør overgang fra kablet internett til trådløst nett så utrolig problematisk. Er det noen som har noen tips til hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Skaffe deg en skikkelig ruter er mitt tips. Jeg har selv hatt og prøvd alle modellene til D-link på min 5/1 linje, og det har rett og slett ikke fungert på noen modeller, verken med noen typer settings, firmware eller avstand. Alle gangene har jeg sittet på et brukbart nettverk i ca 3-4 timer, før alt går i dass og må resettes. Ping var svært ustabil på alle foruten om de 2 største modellene, og hastigheten varierte kraftig. Til tider lurte jeg på om det var nettverket mitt som var så dårlig, men etter å ha byttet inn en D-link for ente gang og kjøpte en mellomklasse Linksys har jeg ikke hatt noen problemer. Ikke er jeg alene heller... Etter noen timer på Google fant jeg mange som sliter med de samme problemene du beskriver, og som jeg selv hadde med D-link ruterene Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Det er uhørt å selge et produkt som ikke fungerer som oppgitt. Tok du saken med Forbrukerrådet? Endret 20. januar 2011 av sleif Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Nei.. Sendte dog flere klager til D-link både skandinavia og på verdensbasis, men har aldrig mottatt noe svar. Forbrukerrådet orker jeg ikke drive med, og dette er over 1 år siden nå, jeg er bare glad jeg fikk kastet ut og fikk pengene igjen for alle søppelruterene Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 Nei.. Sendte dog flere klager til D-link både skandinavia og på verdensbasis, men har aldrig mottatt noe svar. Forbrukerrådet orker jeg ikke drive med, og dette er over 1 år siden nå, jeg er bare glad jeg fikk kastet ut og fikk pengene igjen for alle søppelruterene Ok, greit nok Hvordan gikk du frem for å få igjen pengene? Mvh Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Jeg kjøpt alle sammen hos bla. komplett.no og netshop.no. Jeg bare sa produktet ikke innvilget forventningene eller holdt hva de lovet, og at jeg kunne sende de tilbake i org emballasje. De hadde ikke noe problem med det... Eneste problemet var at jeg tapte nesten 500kr på dette da man må betale for frakt tilbake. Men dreide seg uansett om såpass mye at det var greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå