Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte driter du?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3 ganger om dagen?

Hver dag?

Det bør du sjekke opp litt nærmere fordi det er langt over vanlig. Eller ihvertfall gå nøye over kostholdet ditt.

Vanlig er 0-2 ganger per dag.

0-2 ganger per dag er nok vanlig, men bra er det ikke. Studier av urfolk har vist at de alltid bæsjer mindre enn 12 timer etter et måltid. Så hvis du bæsjer 1 gang per dag må det ha gått mer enn 12 timer etter et måltid, og da er fordøyelsen din ikke optimal.

Lenke til kommentar

3 ganger om dagen?

Hver dag?

Det bør du sjekke opp litt nærmere fordi det er langt over vanlig. Eller ihvertfall gå nøye over kostholdet ditt.

Vanlig er 0-2 ganger per dag.

0-2 ganger per dag er nok vanlig, men bra er det ikke. Studier av urfolk har vist at de alltid bæsjer mindre enn 12 timer etter et måltid. Så hvis du bæsjer 1 gang per dag må det ha gått mer enn 12 timer etter et måltid, og da er fordøyelsen din ikke optimal.

Som jeg sier, dersom man bæsjer opptil 3 ganger HVER DAG, bør ban sjekke kosthold. Som han sier så spiser han varm mat til frokost, lunsj, middag og kveldsmat, noe som ikke er bra for fordøyelsen. Det kan føre til diaré mesteparten av tiden hvor man rett og slett driter.

Men urfolket vet vel best hwheaa Selv om jeg syns det er dumt at slik viten blir brukt i disse tider, om det fortsatt blir det da : )

Lenke til kommentar

1 - 2 ganger om dagen. Det beste med å sitte på dritern er at en endelig får fred!

Husker engang brudern ropte på meg fra dass, når jeg kom til han ba han meg om å hente en pinne i kjelleren for å få trykt driten ned hahaha. Den var enorm! den blir nå omtalt som "tømmerstokken" hehe, han klagde på smerter i ukesvis etterpå. :D

• Liker 2
Lenke til kommentar

1 gang i uka ca. Har verken løs eller hard bæsj når jeg først må på do. Kostholdet mitt er helt normalt også.

Ja, jeg er seriøs.

Imponerende, men du slår ikke bjørnen som sover flere måneder i strekk , og dermed ikke driter på cirka 1/2 år :tease:

Nøkkelen i å ikke drite ligger visst i å spise masse blåbær, så du spiser vel ikke masse blåbær gjør du vel? laugh.gif

BJØRNEN SOVER...

Bjørnen går i hi i oktober og våkner ikke igjen før i april. Lenge har forskerene lurt på hvordan bjørnen kan ligge så lenge i dvale som den gjør. Et fenomen er at den i det hele tatt kan sove så lenge, og det andre er at kroppen vil likevel produsere avfallstoffer mens den sover. Men løsninger finnes jo på alt, så så vet vi at bjørnen spiser massevis av blåbær før den går i dvale, og blåbær gjør at avfallstoffene oksyderer. Så der er do-problemet løst. Det andre man har funnet er et protein, "HIP", som gjør at kroppen går på tomgang. Dette proteinet har man nå klart å skille ut, og det har blitt testet på andre dyr. Og da sover de. Leeenge.

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Jeg liker å drite i felleskap med katter, så jeg har 5 katter, og jeg passer på å gi de mat til faste tider, slik at jeg vet cirka når de driter, gjør selvsagt det samme med meg selv for å sammkjøre dritingen. Vi pleier å drite alle 6 sånn cirka kvart på seks om kvelden, vi gjør det i felleskap siden det er sosialt, vi har alle blitt vandt til det og koser oss med det. Vi driter også kvart på sju om morgen.

Fy faen, jeg døde. Takk for å hjelpe meg opp i bedre humør :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...