Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannlege trakk feil tann?

Bleenda

Anbefalte innlegg

Hei, min mormor som nærmer seg 70 var plaget av tannpine for noen dager siden. Dette utartet seg til å bli ut holdig i løpet av Mandags natt og Tirsdag valgte hun å gå til tannlegen for å trekke tannen. Oppsøkte først sin faste tannlege, men han hadde ikke tid. Deretter gikk hun til en annen som heller ikke hadde tid, og satt igjen med en tannlege (privat) som er kjent for å være litt "så som så". Når hun kom inn var det en utenlandsk tannlege som møtte henne, min mormor forklarte hvilken tann det var snakk om, og gidde tydelig beskjed om at det gjaldt den "halve tannen der fyllingen var forsvunnet". Hun fikk bedøvelse, tannlegen trakk tannen og fornøyd gikk hun hjem. Hun var forsåvidt fornøyd helt til bedøvelsen forsvant og hun merket at han hadde trukket feil tann. Han hadde trukket en HELT frisk tann som var en lengre bak! Hun blir jo selvfølgelig helt fra seg (gode tenner i den alderen er sjeldent, og hun vil selvfølgelig beholde dem få hun har) gikk ned igjen og lurte på hva for noe dette var? Som svar fikk hun "Ops, han har nok telt med visdomstennene" Hva faen? Hvem har visdomstenner når du er 70 år?.. Hun fikk til slutt trukket (riktig) tann.. men er veldig ute av seg..

Hva gjør hun nå? Har hun rett på noe som helst? Hun betalte tross alt 1500 kr for å trekke FEIL tann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gav ikke engang tilbake pengene? Det var rart da de hadde tjent på å blidgjøre kunden DE dret seg ut på.

Jeg kjenner ikke til regelverket, men det er godt mulig man kan stille et erstatningskrav i slike tilfeller. Det ville vært rett og rimelig. Uansett ville jeg krevd pengene tilbake (de hun betalte). Å trekke feil tann og fortsatt ta betalt er forkastelig. Dette burde vært dekket av lokal avis eller sendt til arbeidstilsynet.

Nå kjenner ikke jeg til omstendighetene annet enn hva du har skrevet. Dersom hun forklarte KLART OG TYDELIG hvilken tann som skulle trekkes, fortjener virkelig den tannlegen en smekk på lønningsslippen. Man kan ikke gjøre slike feil i den bransjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...