Bendorama Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hei, Nå har det seg slik at jeg i det siste får masse mail fra hotmail om at ØRTEN mail ikke blir levert til motakkere, mailen er seffølgelig dritt spam greiene som klarer å sende fra min bruker, men tingen er det at jeg ALLTID har vært god med mail sikkerheten min, jeg skjønner ikke hvordan dette har smittet meg, jeg åpner ALDRI linker som virker mistenkelige og er veldig forsiktig, men likevell sitter jeg her med skjegget i postkassen.... Hvordan fjerner jeg denne dritten? Mailen ser slik ut: "happy Christmas my friend i just order an iphone4 from this company <afibaba.com> good price and quality ! thoudans of products just do it now . good luck" Den har null lenker i seg, denne lå i inbox min og et par timer senere var det 6 Feil meldinger fra hotmail om at denne mailen ble sendt i fra meg, men ikke kunne leveres, jeg hadde ikke åpnet mailen en gang da! hvordan kan jeg liksom bli smitta DA? Takk for hjelp! Lenke til kommentar
thamule Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Eg har også opplevd dette! 2 gangar denne måneden. Men mine mailer har kun ein link i seg: hxxp://eijdems-internet.nl/images/stories/alb.php hxxp://mtb-fahrzeugtechnik.de/images/alb.php hxxp://voceaargesului.ro/images/alb.php Det eg har prøvd er å slette "Windows live mail på alle maskinene mine, samt mobiltelefonen. I tillegg har eg sletta alle kontaktane mine. Flaut å drive å sende rundt slik drit. Endret 20. januar 2011 av hernil Fjernet klikkbarheten til linkene for å unngå uhell Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Som du kan lese i denne bloggen har det blitt en økning av spam i det siste. Spam skyldes enten et phishing-fosøk (du har blitt lurt til å oppgi passordet ditt en plass), eller at du har blitt en bot i et Botnet. Hvis det første er tilfellet, vil det holde å bytte passord på mailkontoen din. Hvis du har blitt med i et botnet, innebærer dette at maskinen din (eller en annen pc du har logget deg inn på) har et virus eller en orm. Jeg ville gjort følgende: Først bytter du passord på mailkontoen. Deretter legger du merke til om du fortsatt merker problemer. Hvis du gjør det, er du sansynligvis infisert, og du bør følge veiledningen i signaturen min =) 1 Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Takk skal du ha!, har skiftet passordet mitt nå, + det er lenge siden jeg har kjørt igjenom maskinen med mine 5-10 div spyware og adware og alt av røkla programer, så får gjøre det også i natt. Og håpe det hjelper Men har Micrsoft økt sikkerhet på mailen sin? Fordi mailen "jeg" sendte ble ikke levert til noen, fikk bare masse mail i fra "postermaster@hotmail....." med tittel :Delivery Status Notification (Failure) Er jo fint vist de klarer å stoppe slikt! men kjedelig at det blir prøvd uansett! Som du kan lese i denne bloggen har det blitt en økning av spam i det siste. Spam skyldes enten et phishing-fosøk (du har blitt lurt til å oppgi passordet ditt en plass), eller at du har blitt en bot i et Botnet. Hvis det første er tilfellet, vil det holde å bytte passord på mailkontoen din. Hvis du har blitt med i et botnet, innebærer dette at maskinen din (eller en annen pc du har logget deg inn på) har et virus eller en orm. Jeg ville gjort følgende: Først bytter du passord på mailkontoen. Deretter legger du merke til om du fortsatt merker problemer. Hvis du gjør det, er du sansynligvis infisert, og du bør følge veiledningen i signaturen min =) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Mail fra postmaster/mailer-daemon betyr stort sett bare at mottager ikke finnes, ikke at det har blitt gjort aktive forsøk på å stoppe spam. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Men det viser jo liste hvem mailene har blitt prøvd sendt til, å det er jo så og si de fleste addressene den mailen har på msn, og de vet jeg jo at finnes. Lenke til kommentar
Myrull Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg har samme problemet selv jeg gitt, som du beskriver "høybusk"... Jeg sender visstnok haugevis av søppelmail fra hotmailen min og får tilbake at dem ikke kan leveres.. sender til bare slike møkkaadresser jeg aldri har sett før, + alle som jeg har lagt til i msn messenger! Det er utrolig irriterende. har kjørt spybot, og andre virus programmer uten noen forskjell tidligere. Jeg åpner aldri slik popups og dritt, og har ikke blitt lurt til å skrive passordet mitt noen plass.. Fungerte det for deg og bytte passord ?? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Myrull Vennligst start en ny tråd, der du beskriver problemene. Ved siden av å bytte passord, anbefaler jeg deg å følge veiledningen som er refferert til i signaturen min, og poste loggene i den nye tråden. På denne måten er du sikker på at det ikke er noe grums på PCen som er synderen. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Har ikke hatt noe problem siden jeg skiftet passordet mitt. Kjørt alt av spyware og adware og virus program jeg har, og fant ingen ting virus eller dritt, så satser på det med passordet funket, det vil nok tiden vise litt fremover, men til nå ser alt bra ut! så det er verdt å prøve! Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Fint om du klikker på "Løst" øverst om problemet er løst =) Det gjør det litt lettere for oss som driver support. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Takker Er ikke satt inn i det "nye" designet helt enda, så viste ikke helt om den der. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Eg har bytta passord og. Ser foreløpig ut til å fungere. Endret 25. januar 2011 av thamule Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå