Dr. Brodsky Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Ja, da har jeg klart å miste mobilen min på en parkeringsplass. Da jeg kom tilbake for å leite etter den var den ikke stjålet som jeg fryktet, den var overkjørt. Jeg trenger uansett en ny telefon. Jeg er veldig usikker på hva jeg egentlig vil ha. Hadde som sagt Legend, og var stort sett fornøyd med den. Det jeg savnet var fysisk tastatur, bedre batteri og bedre dekning. Er veldig usikker på telefoner som f.eks. HTC Desire Z med tanke på tastaturet. Greit nok at det har fysisk tastatur, men da må en holde mobilen i landskapsmodus, og da faller egentlig poenget bort for min del. Jeg vil gjerne kunne skrive meldinger med én hånd. Jeg har derfor sett på Nokia E72, men syns den er hakket for gammel, har litt vel kjip skjerm og kjører Symbian. Det er uansett det nærmeste jeg kommer noe jeg kunne tenke meg. Finnes det flere (nyere?) telefoner i denne klassen? Er ikke interessert i Blackberry. Takker for svar... Edit: Det er også viktig at telefonen er robust. Den trenger ikke tåle å bli overkjørt, men den bør ikke falle fra hverandre av at jeg har den i lommen mens jeg jobber ute (anleggsgartner). Ripesikker skjerm er spesielt viktig. Her var HTC Legend helt super! Endret 19. januar 2011 av SKT Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Robuste telefoner med fysisk tastatur, Android og god batteritid er nok en mangelvare. Om du klarer deg uten fysisk tastatur tror jeg Galaxy S kan være et bra alternativ med bedre batteritid og ripesikker skjerm (vet ikke hvor ripesikker skjermen er). Selv om det er kanskje den raskeste maskinvaren på det norske markedet nå så har Samsung dessverre klart å ødelegge ytelsen mye med å legge inn et sært filsystem. Desire Z har ikke noe bedre batteri enn Legend tror jeg, men det er mulig å skrive med bare en hånd. Her er et bilde fra itavisen sin test. På androidtelefoner kan du installere akkurat det skjermtastaturet du ønsker. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Android er ikke et krav, men det er vel heller ingen ulempe i og med at jeg kjenner det godt. Tror jeg må finne meg en butikk og prøvdholde Desire Z litt, kanskje jeg liker tastaturet. Touchtastatur blir jeg rett og slett bare ikke vandt med, bommer så det er flaut. Med SwiftKey gikk det mer eller mindre greit, men fremdeles plagsomt. Må hvertfall ha meg noe nytt, alt er bedre enn Samsung Corbyen som jeg nå har lånt meg. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Har du tid til å vente noen få uker, så hadde jeg vurdert Nokia E7. Kjører symbian 3 som er en del bedre enn s60 5th edt, men er også helt fantastisk hva gjelder byggekvalitet. Har selv blant annet en HTC desire som er helt fantastisk og jeg elsker OS'et. Har vært å tittet på desire z, men likte ikke tstaturet helt (synes touch pro 2 sitt var mye bedre) samt at den virket veldig plastikk. Skyvemekanismen virket uhyre billig. E7 kommer i hel aluminium med 4" amoled skjerm med clear black teknologi. Skyvemekanismen er potte-tight og tastaturet meget godt. Du får titte litt rundt. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) I dag var jeg på både Elkjøp, Expert og Elprice, ingen hadde inne noen telefoner jeg var interessert i, så det ser ut til at det blir uprøvd, usett netthandel på meg. E7 ser fin ut, men er litt redd for prisen i og med at jeg ødelegger telefoner i en ganske høy frekvens. Endret 21. januar 2011 av SKT Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 E7 blir nok en fin telefon men prisen blir fort høy. Til gjengjeld blir den nok ganske robust, jfr n8. Har du sett på samsung galaxy 5? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå