member-228260 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hei Jeg går på videregående 1 året og skal velge programfag til andreåret. Jeg lurer på hva jeg burde velge hvis jeg skal bli siviløkonom, og hva må f.eks til for å komme inn på LondonSchoolEconomics? må du ha bare 6'ere? Må du f.eks være nødt til å ha valgt R1 og R2? Jeg skal ihvertfall velge R1. Også fant jeg ut at det var noe som het X-matte(noe nytt som har kommet?!). Er dette et fag man tar f.eks på NHH eller tar man det på videregående? Hva med handelshøyskolen i Bergen/Trodheim? Bør jeg ta Realfag1 OG 2? takk! Lenke til kommentar
sunshine0 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Så heldig du er som vet hva du vil gjøre allerede i VG1! Jeg vet ikke hvordan det er for vg1 siden det er kommet nye læreplaner, men du skal kunne velge økonomi og matte. Jeg anbefaler deg å snakke med rådgiveren på skolen din. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Er rimelig sikker på at du ikke trenger R-matte for økonomistudier (min R2-lærer sa så i hvert fall, og han hadde holdt på i noen år). Så vanskelig matte vil du aldri ha bruk for. Spør uansett rådgiveren din på skolen for å være helt sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå