CypheroN Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hei, jeg er smått interessert i å studere psykologi, da enten ved NTNU i Trondheim eller ved Universitet i Oslo (UiO). Er det noen som har gjor det (eller driver på med det) - og har noe informasjon å komme med? Har sett litt rundt på nettet, samt vært en utdanningsmesse og fått en del brosjyrer. Jeg går 3. året på VGS (siste halvår) og det begynner å haste litt, og dette er noe som virker interessant. Er generelt interessert i hva folk synes om disse kursene. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Har ikke studert det selv, men har en god del venner og studievenner som har studert/studerer det nå. Mine konklusjoner er: - mange forskjellige typer mennesker som går der, i motsetning til f.eks. NHH. - teoretisk sett et relativt vanskelig studie, og et tøft førsteår ettersom du må ha veldig gode karakterer for å komme inn på profesjonsstudiet. - ganske stort utvalg av retninger du kan spesialisere deg innen etter hvert, og følgelig også mange forskjellige jobbtilbud. Lenke til kommentar
ranvier Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Ettersom jeg har forstått blir opptaket til psykologi ved NTNU forandret høsten 2011. Opptaket vil, i likhet med i Oslo, være direkte til profesjonsstudiet. Noe som naturligvis vil føre til en drastisk økning i peonggrensene for inntak. http://www.ntnu.no/psykologi/studentinformasjon Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Takker for svar. Sjekket litt rundt og funnet at dette ganske sikkert ikke er nok for meg likevel... Tråd kan stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå