madsc90 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Det improviserer du. Jeg synes det er fint å holde CPU for seg selv. Så har jeg de to (like) frontviftene koblet til en chassis-utgang via en splitter, og bakvifta koblet til en annen chassis-utgang. En periode brukte jeg power-utgangen til den hjemmemekkede GPU-løsningen, men så fikk jeg koblet den direkte på GPUen.. Bruk skjønn, med andre ord. Lenke til kommentar
fredpheonix Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Men er chassis og power-fan (altså kontaktene) det samme? Siden jeg har en av hver vil det jo (tror jeg) være smart å koble innviftene på for eksempel CHA og utvifta på PWR? Det jeg lurer på er om de er identiske i praksis, bare med forskjellige navn? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Men er chassis og power-fan (altså kontaktene) det samme? Siden jeg har en av hver vil det jo (tror jeg) være smart å koble innviftene på for eksempel CHA og utvifta på PWR? Det jeg lurer på er om de er identiske i praksis, bare med forskjellige navn? Du kan vel vanligvis stille disse viftekontaktene individuelt i BIOS. Hvert fall her jeg pleid å stille dem %-vis eller mellom normal og silent alt etter viftetype og plassering. Medfølgende kontroller er aldri brukt. Ellers vil jeg anbefale sånn integrert vannkjøler for CPU. Blir mye mer luftig i kabinettet og cpu varmen blåses rett ut. Typ Corsair H60/70/80 eller CoolIT ECO/Vantage o.l. Radiator skrur du fast i bakkant av kabinettet og viften på innsiden slik at luft blåses ut bak. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg vil anbefale Noctua NH-U12P SE2 Det følger med to vifter, og dersom du ikke har enorm last på prosessoren, kan du sette den ene i kabinettet. Den har fått meget gode omtaler, og er ikke all verdens dyr. Viftene er også ganske stillegående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå