karebo Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg har gjort en ren reinstallasjon av Windows XP. Jeg partisjonerte disken først i C: til OS og D: til applikasjoner, drivere etc. I ren distraksjon la jeg allikevel noen programmer på C:, på D: ligger noen programmer i mappen "programfiler", andre utenfor. Hvis jeg flytter filer går jeg ut fra at programmene ikke virker fordi filene da vil ligge annerledes enn de banene som ble opprettet under installasjonen. Hvis jeg nå oppretter en ny partisjon E: til dokumenter ved å ta plass fra C: ( Acronis Disk Director Suite) og ellers beholder partisjonsbenevnelsene C: og D:,vil det affisere de installerte programmene, drivere etc? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 viss du legger til en partisjon til, får den en ny ledig bokstav, dette vill ikke påvirke de andre partisjonene og baner. Om du flytter filer til programmer, så må du lage til ny snarvei eller endre banen til snarveien, siden du har endret plasseringen til banen. Lenke til kommentar
karebo Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 La oss si at jeg flytter alle filene f. eks til skriverdriveren og Photoshop Elements fra D: til D: "programfiler", hva skal jeg da gjøre for å endre banene? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Du endrer jo bane når du flytter de.. Men du tenker på snarveiene? Er ikke verre enn å gå inn i programmfilmappen, høyreklikke på .exe filen og send til skrivebord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå