Pseudopod Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Vel, på en måte. Det kommer en svak, høyfrekvent, litt varierende pipelyd fra maskina mi når jeg prime95er den etter å ha klokka den opp litt. Maskina ser ut til å funke, og jeg får ikke noen feil i stresstestinga, men det er litt urovekkende at den er der. Jeg kan ikke huske at denne lyden var der forrige gang jeg lekte meg med OCing med akkurat samme hardwareoppsett, bortsett fra at jeg har bytta ut 8800GT kortet med et GTX 460. Lyden kommer uansett ikke når jeg stresstester skjermkortet, kun når jeg stresser CPUen. Er dette normalt, er det grunn til panikk, ingen av delene? Ikke vet jeg, men forhåpentligvis vet noen av dere det. CPUen er en E6400 som jeg klokka opp til 2.8 GHz (fra 2.1). Husker ikke nøyaktig hvilken modell hovedkortet mitt er, men det er et MSI kort med P45 chipsett i alle fall. Det høres ut som lyden kommer fra et sted på hovedkortet. I alle fall ikke fra harddisker eller PSU. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Lyder fra elektronikk må regnes som normalt. Er ikke noe galt. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Vel, det er mest fordi den ikke var der forrige gang at jeg reagerte. Tenkte kanskje noe var på vei til å gå i stykker. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hadde sånn på min Q6600 og har det på i5 760'n jeg kjører nå. Er kun de gangene prosessor jobber, eller enkelte programmer at jeg hører lydene. Mener å huske at det ikke var noe å bekymre seg over, da jeg spurte for noen år siden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå