Nithox Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hei. Har en ekstern hardisk som sluttet å fungere. Tok Hardisken ut og kobla den til inni pcn, men fant den ikke i windows eller bios. Er håpet ute for å redde dataen på den? Vel og merke uten og måtte betale flere tusen kroner til et firma. Lenke til kommentar
Læremester Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Redd for det. Det er et forhold som gjelder harddisker som langt flere burde være klar over: Før eller senere går de i stykker! Lenke til kommentar
Nithox Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Huff. Hadde et lite håp, men jeg må vel bare innse at den er død Har du noen erfaring med nedfrysing av hardisker eller et program som heter getdataback? Lenke til kommentar
Læremester Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg har sjøl erfaring med harddisker med klikkelyder, der jeg har kart å få ut all data, og det er mest for at jeg kopierte ut innholdet med det samme klikkelydene oppsto. Harddisken forsvant fra skjermen når disse lydene oppsto, men ved å slå av maskina og ventet med å starte igjen til disken var kald, var den tilbake igjen. Da kunne den virke 1-3 timer før den forsvant på nytt. Når du spør om nedfrysing, så er det noe jeg aldri har hørt om, men all den stund det gikk an å få kontakt med diskene igjen når de var blitt kalde, så kan det tenkes at det kan være mer å hente ved nedfrysing. Men, som sagt, dette var helt nytt for meg. Getdataback er også ukjent. Lenke til kommentar
Nithox Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Ok. Takk for infoen Læremester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå