Gå til innhold

Første selvbygg, ~16-20k, HALP!

Anbefalte innlegg

Så tenkte å bestille meg ny PC igjen, denne gangen selvbygg. Tror bygginga skal gå rimelig greit siden jeg har en kompis som har bygd før og har fiksa ganske mye på komplett pc'en min som jeg har nå. Skal ikke ha tastatur, mus, matte, skjerm eller høytalere/headset siden jeg har dette fra før og vil legge rundt 15-20,000 ,- i pc'en, så vil ha litt hjelp til komponenter:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingListId=884625

Satte denne sammen tidligere i dag, har lyst på Intel denne gangen, litt usikker på om jeg skal kjøre GTX 580 eller HD 6970. Har også lyst på Rampage III, vet ikke om jeg har så mye bruk for det, men har lyst å prøve å klokke litt etter hvert, og for en gangs skyld ha ett godt hovedkort. 1000W PSU fordi jeg blir muligens å legge til et skjermkort til av den typen jeg bestemmer meg for.

Vet at det mangler optisk drev og OS på den handlelista men det fikser jeg fort, er ikke det jeg er mest opptatt av tilbakemelding på for å si det sånn ;-)

Forslag til forbedringer/forandringer? Vet det er mye å legge i en PC men har lyst på top-range denne gangen siden jeg har Phenom II X4 965 og 2* 5770 akkurat nå så blir vel mest mid-range :-)

Post skrevet ganske fort så hvis du finner noe som ikke gir mening så si fra så skal jeg gjøre mitt beste for å forklare/reformulere :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...