daheri Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hei! Jeg regner med det finnes programvare eller noen fiffige løsninger for mitt problem, men jeg klarer ikke finne det. Håper noen her vet. Jeg har to txt filer, fil 1 og fil 2. Fil 1 inneholder (for enkelhetsskyld): linje 1 linje 2 linje 3 Fil 2 inneholder: linje 1 linje 2 linje 3 linje 4 linje 5 + masse mer Det jeg ønsker er å fjerne alle linjer som finnes i fil 1 fra fil 2. Altså fil 1 inneholder alle uønskede linjer, og disse linjene vil jeg fjerne fra fil 2. Er det noen som vet om noe programvare eller hvordan man enkelt kan løse dette? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Dette er gjort på tre linjer i PHP. <?php $source = file('fil1.txt'); $target = file('fil2.txt'); file_put_contents('fil2.txt', array_diff($source, $target)); ?> Eller om du føler deg virkelig modig: <?php file_put_contents('fil2.txt', array_diff(file('fil1.txt.'), file('fil2.txt'))); ?> Lenke til kommentar
daheri Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Kult! Men hvordan får jeg kjørt et php script på min windows maskin? Min erfaring med php har så langt bare vært å laste det opp på en webserver og kjøre dem, med det blir jo litt vanskelig når filene ligger lokalt... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 http://tinyurl.com/6cvfcmu kanskje? ...og nei, det er nok ikke riktig verktøy for jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå