Laplander Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Heisann! Jeg lurer på om det er noen nordiske forfattere som har skrevet noen postapokalytiske bøker som er verdt å sjekke ut? Skal skrive et særemne å har valgt ut det som tema men trenger en nordisk forfatter. Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Må det være postapokalyptisk, eller kan det fungere med dystopier også? Lenke til kommentar
Laplander Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 det kan fungere med det å, har du noen å anbefale? Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Uår. Aftenlandet og Uår. Sweetwater av Knut Faldbakken er to rimelig solide bøker som absolutt er verdt å ta en titt på. De ble bl.a. utgitt i en samlet utgave i 2001, under tittelen Uår. Axel Jensens Epp kan muligens også være interessant. Hvis du har muligheten til å inkludere grafiske romaner, vil jeg tro at Pushwagners Soft City også kan fungere bra. Men jeg vil altså beskrive alle disse som mørke fremtidsvisjoner, ikke som postapokalyptiske bøker. Lenke til kommentar
Laplander Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Takk skal du ha! Skal stikke innom bibloteket å sjekke ut de her Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Torgrim Eggens «Jern» er på sett og viss preakopalyptisk, og et forsøk på å sparke liv i romanformatet. Om du kunne ha bruk for en ikke-nordisk benchmark er «The Road» av Cormac McCarthy et ikke helt unaturlig valg. Lenke til kommentar
Number_Six Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Kanskje boka Lushons Plater av B. Andreas Bull-Hansen kan være noe? Er første bok i en trilogi. Har lest halve første boka, og den virker ganske grei. http://www.bokkilden...=1498722&rom=MP Lenke til kommentar
null_ Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 don't know about norwegian authors, but my favorite here is Ballard. 'the drowned world' is a masterpiece. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå