Gå til innhold

_crs_ sin quiz-tråd med Blu-ray premie (regler i 1. post) (avsluttet)


_crs_

Anbefalte innlegg

Forøvrig, om ikke "The Enterprise" godtas på forrige oppgave, er heller ikke "Enterprise" riktig. Er man såpass nøye vil det korrekte svaret være "U.S.S. Enterprise", men da ingen andre fikk poeng for det heller, får det så være. :ermm:

 

Først, mine dommeravgjørelser er endelige. Så det er ingen vits å klage/krangle på dem.

 

Men når det er sagt, skal jeg ta hvorfor det ikke er godkjent. Det er fordi du har lagt til et ord som ikke skal være der (i dette tilfellet, "The"). Det er noe helt annet om det mangler et tittulært ord, som ofte utelates.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først, mine dommeravgjørelser er endelige. Så det er ingen vits å klage/krangle på dem.

 

Men når det er sagt, skal jeg ta hvorfor det ikke er godkjent. Det er fordi du har lagt til et ord som ikke skal være der (i dette tilfellet, "The"). Det er noe helt annet om det mangler et tittulært ord, som ofte utelates.

 

Jeg skulle egentlig ikke kommentert dette, men siden du quoter meg skal jeg likevel svare for meg. Greit nok at det ikke blir poeng, du er dommeren her, men hadde dette vært muntlig, eller skriflig test i USA hadde en amerikaner sagt eller skrevet "The Enterprise", de aller fleste sider på nettet omtaler den også som dette, og ingen engelsktalende dommere hadde underkjent dette. "What is this ship called?" - "It is called the Enterprise." - "Bing, correct answer".

 

Forøvrig er det hele og fulle navnet på akkurat dette skipet (for det finnes flere som deler samme navn) USS Enterprise (NCC-1701)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

"What is this ship called?" - "It is called the Enterprice."

 

Men nå skal jeg ha kun navnet i svaret, ikke en hel setning. Har kanskje ikke gjort dette 100% klart i reglene, annet enn eksempelet "3. Inception". Du hadde vel ikke svart "The Inception", hadde du? :) Men vi stanser dette nå.

Lenke til kommentar

Men nå skal jeg ha kun navnet i svaret, ikke en hel setning. Har kanskje ikke gjort dette 100% klart i reglene, annet enn eksempelet "3. Inception". Du hadde vel ikke svart "The Inception", hadde du? :) Men vi stanser dette nå.

 

Du stiller meg igjen et spørsmål, så jeg skal svare på det. "The" er vanlig prefiks foran blant annet navnet på noen typer fartøyer, f.eks The Mayflower, men ikke foran filmer. Man sier The Flying Dutchman, men ikke The Avatar. Uansett, jeg mistet poenget og det er greit, men ville i det minste si min mening. Det er nå gjort, og jeg er ferdig med dette nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fasit: 1. Puss In Boots, 2. Dr. Cockroach Ph.D., 3. EVE

 

Poengoversikt:

Merkwürdichliebe 8

TM B 7

ChaosPredicted 4

QuaX 4

......... 2

Cryflopp 2

CypheroN 2

Dr. Van Nostrand 2

henrik_s 2

Shifty Powers 2

spetwols 2

 

 

 

Hva heter skuespilleren?

crs.jpg

 

 

For hver ny quiz:

- Hver bruker kan kun avgi ett svar

- Svaret kan kun være for ett av bildene

- Svaret må inneholde bildets nummer

- Eksempel på korrekt avgitt svar: "3. Inception"

- Du får kun ett forsøk, ditt første avgitte svar er gjeldende svar

- Redigerte svar blir ignorert (du mister din sjanse for gjeldene quiz)

- Svar som avviker fra reglene blir ignorert (du mister din sjanse for gjeldende quiz)

 

 

 

Neste quiz kommer ca. kl. 20:00.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...