Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hydraulikk, flowventil

Anbefalte innlegg

hei, jeg er jobber med lage ett program som skal få innput fra en flow ventil, programmet skal da si hvor mye væske som har passert ventilen. pumpen pumper ikke mer enn 1-2 liter pr min, men den opperer under relativt høyt trykk. dette prosjektet er foreløpig bare på teoristadiet men det hadde vært interessant å få noen specs til slike ventiler.

så da lurer jeg på om det er noen der ute som kan ta å hjelpe meg med å finne slike sider der en kan se litt spesifikasjoner og priser (jeg vet at hydraulikk deler er dyre :( ). de eneste ventilene jeg finner er slike som du kan regulere flowen med men det jeg er interessert i er bare å finne ut hva flowen er.

på forhånd takk

mvh Guss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

For å finne mengden så er du nesten nødt til å ha en mengdemåler etter ventilen din. Måleprinsipp må du nesten velge ut ifra væske, trykk, dimensjoner, prosesskrav, pris (hvis det er noe du påkoster) osv. Trenger du hjelp så skriv litt utfyllende om prosessen og funksjon, så er det alltid noen som er villig til å hjelpe.

Endret av Vegpeg
Lenke til kommentar

jepp, det er vanlig hydraulikkolje som brukes, den skal flytte på en liten sylinderstav, har ikke regnet på trykk enda men tipper det ligger rundt 200-300 bar, så for å bestemme hvor langt ut sylinderstaven er, er det interessant for meg å vite flowen inn i sylinderen.

dersom du har noen gode sider å henvise til hadde det vært supert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...