JonV Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg har nå valgt å slutte i dagens jobb da mange faktorer spiller inn der jeg jobbet. Jeg har sagt opp og får lønn/feriepenger ved avslutning. Men det jeg lurer på er jo det at jeg har jo oppspart 25 feriedager i firma jeg var i. Om jeg fremdeles ikke var i firma ville jeg jo fått betalt dette i form av lønn i 2012. Er dette noe jeg kan kreve min eks arbeidsgiver for ? Er jo oppspart og vil ikke bli brukt. Jeg hadde fastlønn og da seff betalt i ferien. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 du opptjener jo feriepenger for 2012 i den tiden du er ansatt i 2011 så jeg regner med du vil få detet som endel av sluttoppgjøret i den nåværende jobben din. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg har nå valgt å slutte i dagens jobb da mange faktorer spiller inn der jeg jobbet. Jeg har sagt opp og får lønn/feriepenger ved avslutning. Men det jeg lurer på er jo det at jeg har jo oppspart 25 feriedager i firma jeg var i. Om jeg fremdeles ikke var i firma ville jeg jo fått betalt dette i form av lønn i 2012. Er dette noe jeg kan kreve min eks arbeidsgiver for ? Er jo oppspart og vil ikke bli brukt. Jeg hadde fastlønn og da seff betalt i ferien. Nei. Stort sett fordi det du kaller 'lønn i ferien' er faktisk feriepengene dine, bare "stokket om" litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå