Gå til innhold

PS3 slår seg av og blinker.

NemisO

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg har hatt min kjære PS3 i 3-4 år nå, og i romjulen begynnte den å svikte.

Når jeg skrur den på låser den seg, og etter noen sekunder skrus den av, og det røde lille lyset ved på/av knappen blinker.

Har gått inn i safemode og prøvd å fikse filsystem og alle andre ting, men det hjelper ikke.

Er HDD´en min død, eller finnes det en mulighet for å ta backup av den?!

Har et par PSN-spill, og masse savegames som jeg gjerne skulle ha reddet.

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du nok fått den berømte yellow light of death...

Disken kan du jo bare ta ut, og evt flytte over på en ny ps3, eller ta backup av den og lagre på pc.

Så det er PS3´en i seg selv som er ødelagt, ikke HDD´en?

Kan jeg flytte den over i en PS3 slim? Jeg har den gamle uten MMC-leser.

Merkelig at en HDD bare skal ta kvelden hvis det er det.

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Husk at garantien ikke er gyldig hvis du tar ut harddisken. Jeg fikk det samme problemet for et år tilbake og da sendte jeg den bare på rep. Jeg hadde lagret spilledata og andre ting før det skjedde så jeg var veldig heldig. Jeg fikk ny ps3 på garanti. Spill som du har betalt på ps store kan du laste ned med samme bruker gratis. Det kunne jeg hvertfall med mappackene til mw2 :p

Lenke til kommentar

Hvorfor? Da har en kompis av meg blitt grundig lurt hvertfall.

Ja det har han.

"Retailers are offering hotted up versions of the PS3 with bigger hard drives at cost premiums in anticipation of Sony's new PlayTV. The good news? DIY jobs won't void your warranty.

Sony say they have no firm plans to extend the capacity of the current 40GB bundled drive on the PS3, citing market research which told them that consumers aren’t willing to pay a premium for a bigger drive. But, retailers aren’t seeing it that way. Sony gave us an example of a Harvey Norman franchise that is already selling PS3’s with 320GB hard drives over $1000, installed by the actual store. And while that might seem expensive, it’s obviously something that customers are demanding and retailers are going to deliver on that demand.

The best part is that customers who take on the onus of upgrading the system’s hard drive will not void the warranty, something Sony reps confirmed with us. In fact, Sony also said that customers would be able to receive help through their customer support line for those seeking assistance with their hardware upgrades. It’s hard to remember the last time a console company encouraged customers to improve their machines without paying dearly for it. The truth is, hard drives are getting cheaper and DIY jobs are going to get more and more popular as the price drops."

Kilde

Lenke til kommentar

Jeg leverte min nesten 4 år gamle ps3 rett før jul, med "ylod", får ny ps3 på reklamasjonsretten. Jeg hadde skiftet hdd.

Fikk du tilbake samme maskin? Eller satte du inn den orginale harddisken før du leverte den inn til reparasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...