Gå til innhold

18 år - VISA. Ny bank og?

Tunky

Anbefalte innlegg

Heisann.

Idag har jeg en ungdomskonto hos Postbanken, med en kapitalkonto på sida. Jeg blir idag 18 (yayay) og vil nå så fort som mulig ha et VISA-kort. Da kan jeg begynne å handle litt på nettet og diverse. Jeg har forstått det som Postbanken er på vei inn DnB Nor. Bør jeg bare slenge meg på der? Når er det dette skjer? Kan jeg gå på Postbanken nå og spørre om å få VISA?

Det jeg skal bruke kort og konto til:

- En brukskonto med tilhørende VISA-kort

- En sparekonto med helt grei rente

- Etterhvert en BSU

Brukskontoen kommer til å brukes til dette:

- Betaling i butikk

- Betaling på nett

- Uttak i Norge

- Betling og uttak i utlandet

Sparekontoen blir stort sett et sted jeg setter av penger til å spare til for eksempel bass-utstyr eller lignende større utgifter.

BSU sier seg selv, når jeg etterhvert begynner å tjene litt mer så kanskje setter jeg av penger til BSU.

Jeg vil jo selvsalgt holde utgiftene på kortet minimale, med tanke på årsavgifter, gebyrer for uttak, betaling osv.

Inntektene mine er ikke de største. Går på VGS. Satser på en sommerjobb i sommer der jeg kan tjene en 30-40k om jeg er heldig.

Jeg bor i Arendal, og vi har vel de fleste banker her. Jeg kan nevne de jeg vet om: Nordea, DnB Nor, Postbanken (på vei ut, vel), Sparebanken Sør, Sparekassa, Handelsbanekn, Plussbank og sikkert fler.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, ser ut til at jeg kan gjøre det i nettbanken også. Ser på Postbanken at det er ingen gebyrer frem til jeg blir 34 år, så da fortsetter jeg der. Når Postbanken og DnB smelter sammen, så kommer de til å fortsette med samme priser også.

Der tok jeg feil. Får ta turen nedenom til Posten en dag, da.

Lurte forøvrig på om noen hadde noen formening om jeg skal bytte bank og sånn også.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Jepp, ser ut til at jeg kan gjøre det i nettbanken også. Ser på Postbanken at det er ingen gebyrer frem til jeg blir 34 år, så da fortsetter jeg der. Når Postbanken og DnB smelter sammen, så kommer de til å fortsette med samme priser også.

Der tok jeg feil. Får ta turen nedenom til Posten en dag, da.

Lurte forøvrig på om noen hadde noen formening om jeg skal bytte bank og sånn også.

Hadde ikke giddet. Er lite å spare hvis du ikke har mye innskudd eller lån. Ikke sikkert du får VISA med en gang i en annen bank heller hvis du ikke har inntekt eller kundehistorikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...