Gå til innhold

HPs webOS-nettbrett har lekket

Anbefalte innlegg

La meg bare slenge inn at jeg er svaert skeptisk til dette.

Det eneste som kan bringe et marginalt OS som dette opp og frem er noen skikkelige 'killer' features... Og etter hva jeg har sett av prototyper er det ingenting a rope om.

Enda et 'vi ogsa'-produkt?

webOS har "killer features".

Cards multitasking

Alle programer er skrevet i html så det er super enkelt å skrive programer og patche/modde standardprogrammer

webOS sin "cydia" (preware) er akseptert av hp/palm, i fjor patchet palm den offesielle app storen fordi den lagde konflikt med preware

Hw akselerasjon av menyer(noe iOS har, men store deler av android mangler)

Touchstone, induksjonslading(ikke akkurat webOS feture)

Ser ut som mange her tror at webOS er noe nytt. Men det ble lansert i 2009. Nå lanserer de bare en ny produktserie som burde ha vært her for minst 6 måneder siden.

Jeg tviler på at HP/Palm spiser noe særlig av google og apple sitt salg, men en mangedobling av dagens markedsandel skal man ikke se bort i fra(rundt 1% av USAs smarttelefoner).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cards multitasking

Alle programer er skrevet i html så det er super enkelt å skrive programer og patche/modde standardprogrammer

..og hvordan kan man skrive programmer i HTML da? HTML er jo bare et markeringsspråk (tagger) for sidelayout!

Jeg tviler på at HP/Palm spiser noe særlig av google og apple sitt salg, men en mangedobling av dagens markedsandel skal man ikke se bort i fra(rundt 1% av USAs smarttelefoner).

Jeg tror definitivt HP har en sjanse, men mye kommer an på unike features, pris osv.

HP har alltid vært flinke til å sette priser, og til å ha en range av produkter for alle prisklasser. Jeg ser at de også tenker i bane av at en tablet kan være en avtagbar touch-skjerm som også er brukergrensesnitt for printerne de selger - samt ladestasjon. Slik innovativ tenking kan fort resultere i store suksesser - om du får en 'pad' på kjøpet når du kjøper printer kan du fort få opp volumene....

Lenke til kommentar

Cards multitasking

..og hvordan kan man skrive programmer i HTML da? HTML er jo bare et markeringsspråk (tagger) for sidelayout!

Jeg tror definitivt HP har en sjanse, men mye kommer an på unike features, pris osv.

HP har alltid vært flinke til å sette priser, og til å ha en range av produkter for alle prisklasser. Jeg ser at de også tenker i bane av at en tablet kan være en avtagbar touch-skjerm som også er brukergrensesnitt for printerne de selger - samt ladestasjon. Slik innovativ tenking kan fort resultere i store suksesser - om du får en 'pad' på kjøpet når du kjøper printer kan du fort få opp volumene....

Det er kanskje ikke riktig å si at det er skrevet i html. Men det hele starter med en index.html. Sammen med litt javascript og css så har du et ferdig program.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...