Gå til innhold

Kjøpe nytt kamera, noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Joiner flere andre her og anbefaler Sony'en. Har selv a55 og er storfornøyd. Dette og a33'n har veldig mange bra funksjoner som hjelper oss som ikke er så erfarne til å ta bra bilder. Dette bildet tok jeg faktisk med Auto+ valget på a55. Men man kan og kontrollere det like mye på manuelt som på hvilket som helst annet systemkamera. Utvalget av objektiver er og bra. Både Tamron og Sigma lager mye bra til Sony. Som heller ikke koster skjorten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Size matters"? WTF!

Jeg skal la være å bruke flåsete morsomheter heretter, det blir ikke fanget opp likevel. Beklager på det sterkeste.

Janei, det ble kamera på meg idag, da.. Kjøpte meg et Nikon D3100 som jeg sitter og trykker og pusler med. Gleder meg til å lære meg å bruke det! Fikk med et fotokurs for grønnskollinger også. Det blir nok nyttig :thumbup:

Lenke til kommentar

"Size matters"? WTF!

Kvantitet fremfor kvalitet, mener du?

Janei, det ble kamera på meg idag, da.. Kjøpte meg et Nikon D3100 som jeg sitter og trykker og pusler med. Gleder meg til å lære meg å bruke det! Fikk med et fotokurs for grønnskollinger også. Det blir nok nyttig :thumbup:

Gratulerer med nytt kamera. Det er et ypperlig kamera som du kan vokse med. Grønnskollingskurset regner jeg med at du kommer fort igjennom. Vi gleder oss til å se noen bilder etterhvert.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg skal la være å bruke flåsete morsomheter heretter, det blir ikke fanget opp likevel. Beklager på det sterkeste.

Janei, det ble kamera på meg idag, da.. Kjøpte meg et Nikon D3100 som jeg sitter og trykker og pusler med.

Gratulere. Det ble systemkamera på deg, en liten speilrefleks og ikke en stor :p

Har lest mye bra om D3100, du blir kjempefornøyd.

Kvantitet fremfor kvalitet, mener du?

The more the merrier. :p

Lenke til kommentar

Det var nesten så du kunne få lure :ph34r: . Ser du ikke hvilke linser gutta på bildet bruker da? Dette var altså en generell anbefaling om å velge Canon som kameramerke :cool: .

Skal vi bruke det bildet som en rettesnor, så betyr det at hvis du driver med sportfotgrafering og trenger hvite teleobjektiver, så velger du Canon :p

Lenke til kommentar

Det var nesten så du kunne få lure :ph34r: . Ser du ikke hvilke linser gutta på bildet bruker da? Dette var altså en generell anbefaling om å velge Canon som kameramerke :cool: .

Skal vi bruke det bildet som en rettesnor, så betyr det at hvis du driver med sportfotgrafering og trenger hvite teleobjektiver, så velger du Canon :p

Blææææææææh :thumbup: .

Lenke til kommentar

Helt klart. Hvis du har et merke som lager god superteleoptikk i klassen 50.000+, så sportsfotografer ofte bruker det merket, så er det dermed automatisk det samme merket som lager det konsumentkamerahuset du helst burde kjøpe.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gratulere. Det ble systemkamera på deg, en liten speilrefleks og ikke en stor :p

Har lest mye bra om D3100, du blir kjempefornøyd.

Så det var et systemkamera likevel? Aff, jeg føler meg så LURT! Nuvel. Nå har jeg funnet flere funksjoner enn auto, og dessuten lært meg litt om lukkertid og blenderåpning. Føler meg som en analfabet som har lært halve alfabetet :new_woot:

Lenke til kommentar

Så det var et systemkamera likevel? Aff, jeg føler meg så LURT! Nuvel. Nå har jeg funnet flere funksjoner enn auto, og dessuten lært meg litt om lukkertid og blenderåpning. Føler meg som en analfabet som har lært halve alfabetet :new_woot:

Systemkamera betyr bare at du kan bytte objektiv. Dvs. du har et system med kamerahus og utskiftbare objektiver. Så både de speilløse systemkameraene og speilrefleksene er systemkameraer.

Hvis du allerede kan halve alfabetet, så er du godt på vei.

D31100 er et bra kamera, så jeg tror du vil ha mye glede av det i veldig mange år fremover.

Lenke til kommentar

Det at de hvitmalte peker i alle retninger tror jeg styrker min sak ;-)

årsaken til at objektivene peker i flere retninger kunne jo være fordi de ser /finner forskjellige motiver som intriserer, kunne muligens det være en bedre forklaring enn å gå rett på nedlatende omtale av andre :hmm::hmm:

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Det at de hvitmalte peker i alle retninger tror jeg styrker min sak ;-)

årsaken til at objektivene peker i flere retninger kunne jo være fordi de ser /finner forskjellige motiver som intriserer, kunne muligens det være en bedre forklaring enn å gå rett på nedlatende omtale av andre :hmm::hmm:

Det var faktisk ment som en spøk siden jeg skrev en smiley bak. Så oppfattet du det som personangrep så beklager jeg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...