Tandamram Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hei hei. Jeg har lyst å oppgradere anlegget i stua, og har en klar formening om hvordan jeg vil ha det. Jeg klarer bare ikke å finne nok informasjon om min tiltenkte løsning kan brukes eller ikke. Jeg skal forsøke å forklare problemstillingen så godt som mulig, så får dere gi beskjed om informasjonen er tilstrekkelig eller ikke. Jeg har en L-formet stue. Sittekroken er innerst i "foten" av L'en, og her har jeg TV og 5.1 anlegg. Høyttalerne gjør seg meget godt til film (B&W M-1 m. sub), men jeg ønsker å ha et par gulvstående høyttalere lenger ut i stua til musikk. Det vil si, høyttalere som skal spille uavhengig av 5.1-anlegget. De to forskjellige høyttalersettene skal ikke brukes samtidig, men jeg ønsker å bruke samme receiver/stack. Jeg snakket med Hifiklubben i går, og nevnte at jeg så for meg å bruke zone 2 på receiver (Denon AVR-4311 eller AVR-3311), men fikk da beskjed om at denne funksjonen ikke var tiltenkt å drive de høyttalerne som jeg er interessert i (B&W CM8 eller Dali Lektor 8 ), men mindre høyttalere til f.eks. kjøkket etc. Så, mitt neste spørsmål: Vil det være mulig å bruke pre-out på en surround-receiver til en stereo-forsterker, som igjen driver musikkhøyttalerne? Det vil da si at at alle kildene mine (HTPC, PS3, Xbox, dekoder) blir tilkoblet surround-receiver, som igjen formidler signalet til stereoforsterker når jeg ønsker det. Håper dette var forklart godt nok til at noen kan hjelpe. Blir selvfølgelig veldig gira når jeg skal kjøpe noe nytt, men ønsker en avklaring og helst brukererfaring med en slik løsning før jeg kjøper noe. Lenke til kommentar
FiFAMaster Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Ja, det funker fint. Jeg bruker denne løsningen til hodetelefonforsterkeren min og spiller da uavhengig av anlegget med zone 2. Jeg har en H/K avr355. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå