nanoO Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg skal kjøpe meg Volvo 240 og har en i sikte. På fredag skal jeg se på den en andre gang, da har jeg med meg noen som kan hjelpe meg å se om den er verd å kjøpe. Hvis det blir sånn at jeg vil kjøpe bilen så har jeg noen spørsmål! Jeg kommer til å leie prøveskilter slik at jeg får prøvekjørt den skikkelig. Greia er at jeg helst vil slippe å kjøre ned en tredje gang, da det er 1,5-2 timer unna. Så om jeg da ønsker å kjøpe bilen og tar den med hjem, hva slags papirer må jeg ha i orden? Kan jeg bare printe ut salgsmelding og levere den på biltilsynet, eller er det noe eier må gjøre? Mtp omreg, så er ikke bilen skiltet, så jeg kommer ikke til å omregistrere med det første. Eller er det noe jeg må gjøre i sammenheng med salgsmeldingen? Det virket nemlig sånn når jeg googlet rundt, ble egentlig bare mer forvirra... Så det andre jeg lurer på, det er da noen spørsmål om forsikring. Må jeg ha den forsikret før jeg henter skiltene/omregistrerer? Man må vel det? Hvordan er egentlig hele prosessen på dette her? Jeg lurer også på da til slutt hvilken forsikring som er å anbefale om jeg skal forsikre den på meg selv? Hva er best og billigst? Jeg er da 18 år, så det blir jo fort dyrt, har sett litt på noen steder og det står jo alt fra 13-32 000!! Er det ikke mulig med noe billigere? Håper ikke det virker som om jeg er helt på bærtur, ble bare litt forvirra av googlinga. Like greit å bare spørre her Har bil fra før av, men da ordnet stefaren min alt, denne gangen vil jeg fikse det selv! Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Prøv her du. Se mer i menyene til venstre der. Ang forsikring så er det kanskje best å sette den på familiemedlem om du ikke finner noen overkommelig pris. Ung mann, gammel bil, lite sikkerhetsutstyr = dårlig kombinasjon hos forsikrings-selskapene. Ulempen er jo at du ikke får begynt å samle opp noe bonus, men det kan du ta igjen senere. Lenke til kommentar
nanoO Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Nå er jeg ung jente men ok Ja, det var det jeg tenkte, å få samlet opp bonus. Men det er jo igrunn ikke noe stress. Får prøve å få satt den på stefaren min da, men tviler på at han blir lykkelig for det! Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Beklager - unge jente Du har vel ikke tatt med kasko på den forsikringen? Regner med at bilen ikke koster all verden. Lenke til kommentar
nanoO Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg har sjekket med full kasko, delkasko og ansvar, så prisene varierer jo med det. Lenke til kommentar
nanoO Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) . Endret 19. januar 2011 av nanoO Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Prøv denne da og se hva du ender opp med. Lenke til kommentar
nanoO Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Prøv denne da og se hva du ender opp med. Snakka med Gjensidige nå, 14900 var det den kom på, 1200 i mnd... YAY. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg forsikret mine biler på mine foreldre frem til jeg var ferdig med utdanningen og fikk meg jobb (24år var jeg vel da og er 26 nå). Startbonus hos meg ble 60% etter en kort samtale med en forsikringsselger hos Gjensidige. Litt sjokkert over det selv, men under tiden jeg brukte mine foreldres forsikring stod jeg som hovedbruker på bilen, og i tillegg kjørte skadefritt. Kan ha noe med det og gjøre? Uansett, det kan være verdt å undersøke. Lenke til kommentar
nanoO Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg forsikret mine biler på mine foreldre frem til jeg var ferdig med utdanningen og fikk meg jobb (24år var jeg vel da og er 26 nå). Startbonus hos meg ble 60% etter en kort samtale med en forsikringsselger hos Gjensidige. Litt sjokkert over det selv, men under tiden jeg brukte mine foreldres forsikring stod jeg som hovedbruker på bilen, og i tillegg kjørte skadefritt. Kan ha noe med det og gjøre? Uansett, det kan være verdt å undersøke. Å, det skal jeg få gransket litt! Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 hvis dine foreldre har bil fra før, og er LO medlem, så gir sparebank 1 forsikring 70% startbonus på bil nr 2.. har nettopp gjort det slik med min datters bil. hun har en skoda 1996, kjørelengde 12.000km.. minikasko på den kom på 2900 kr skulle hun hatt den i sitt navn hadde det blitt ca 13.000 Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Prøv denne da og se hva du ender opp med. Snakka med Gjensidige nå, 14900 var det den kom på, 1200 i mnd... YAY. Det er altfor mye å betale spør du meg... Nei sett forsikringa på en av foreldrene dine og bruk delkasko. 2 Lenke til kommentar
nanoO Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Det jeg gjør, fikk prisforslag på 3700 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå