GeCcO Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Med enkle tegneverktøy og mulighet til å eksportere ut til pdf eller andre formater, ser jo dette ut som en helt genial sak til å ta forelesningsnotater. God batteritid, stor skrive-/tegneoverflate i tillegg til å være lett og håndterlig å ha med seg. I stede for å drasse med seg 4-5 notatblokker hver dag, og som i tillegg dobler seg i antall før semesteret er slutt (minst), så er dette et veldig godt alternativ for å kunne få digitalisert alle notatene og lagre de oversiktlig og greit. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Støtte for OneNote hadde vart tingen. Ser ikke behovet for farger, men invertering hadde vært tingen i funksjon av en "gul marker" som man ofte bruker i notater og skolebøker. Men bør ogsa støtte pdf og e-bøker, sa man slipper med en lesefjøl. OT: Noen som har sett en "penn" til Galaxy Tab i salg slik at man kan bruke den til notater? fingeren/skjermtastaturet tar for lang tid å bruke Jeg har prøvd tekstgjennkjenningen i one-note, og jeg vet ikke om det er jeg som gjøre noe galt, men den er helt utafor når jeg prøver ihvertfall. Ideen er god, og det finnes flere produkter som prøver det samme, det som teller er at det er gjod gejnnomført, feks ved at tekstgjenkjenningen faktisk er bra. Er den det, så er det et aktuelt produkt. AtW Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Er skeptisk til hvor nøyaktig tegnemulighetene på denne er. Det er avgjørende for om det blir bra eller ikke etter min mening. Jeg har et Wacom tegnebrett til 2-3000 kroner og det er tilfredstillende nøyaktig. De billigere tegnebrettene synes jeg er skrap, men de koster like vel mer enn denne dingsen. Lenke til kommentar
boglito Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Den er i allefall nydelig. Jeg ser ikke det helt store markedet. Den bør kunne noe mer enn å bli skriblet på. Ebokstøtte er jo en ganske åpenbar mulighet. Jeg ser større potensiale for at tablets og eboklesere vil bli bedre til å notere på. Det er fullt mulig å notere på min prs605, men det er ikke spesielt elegant enda. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Her har de ihvertfall fått designet på plass, ulikt Kindle. Hvis prisen er så lav som det her er snakk om, er det absolutt mulig at jeg kjøper en. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg synes denne så interessant ut jeg. Tar veldig mye notater på papir i jobben, og å ha en slik istedenfor en fillete kladdebok foran meg hadde vært helt supert! Prisen er jo også "riktig". Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 En helt vanlig papirblokk og blyant er fortsatt det beste notatverktøyet for min del, uansett om det finnes PC, iPad, Pod, slate, ditt og datt. Men denne her kunne kanskje endelig sendt linjeblokka i graven. Gjenstår å se.. Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Denne ser faktisk nyttig ut (ser på kaoset av gule lapper og andre notater som ligger strødd rundt seg), så når den kommer for salg får vi se hvordan den virkelig er. Og er den den det den er lovet, som kommer den nok som et tillegg til alle de gule lappene Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Prisen var jo helt perfekt. Den skal kjøpes. Så gøy! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Mhm, om den kunne få tilleggene Simen1 nevner, samt bruke den som ebokleser ville jeg vært fornøyd. Kanskje v2 av denne skal kjøpes... Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hvis denne blir så billig som annonsert, så blir det jo fort en må ha gadget her i gården .. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 For min del synes jeg det bare er flott at den gjør èn ting og kun det. Å få tak i elektroniske utgaver av pensumbøker er nok ikke realistisk per idag, så da har ikke jeg personlig noe nytte av det, samtidig så måtte jeg isåfall hatt to slike, en for å lese pensum, og en for å notere. Skulle man legge til flere funksjoner ville det nok også økt prisen litt, noe som heller ikke er ønskelig. Så lenge den gjør det den skal på en bra måte vil jeg tro det blir et supert produkt! Er i alle fall veldig spent på å se hvordan den blir mottatt og om den som andre har nevnt, har god nok presisjon. Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Glem denne og iPaden! Det finnes noe mye bedre som har vært ute i årevis. Denne tableten trenger faktisk aldri å lades. The tablet of the future. 1 Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 brukte den der før, men notatene mine forsvant hver gang når jeg skulle sykla på grusveien hjem fra skolen. minne var også håpløst lite og ikke hadde den støtte for verken .PDF eller .doc 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg liker denne nye bedre, den er tynnere. Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Veldig bra pris! 99$ -> ca 700-900 kr i utsalg i Norge. Men jeg synes den var litt for begrenset. Den må nødvendigvis være begrenset for å få en så lav pris, men jeg kunne i det minste ønsket støtte for gråtoner (Nå er det rent sort/hvitt). Høyere oppløsning hadde heller ikke skadet. Firmwaren burde ikke bare vært delvis åpen, men helt åpen slik at det blir lettere for andre å lage programmer til denne. Deriblant PDF-støtte, tegneprogram, OCR-støtte, fremvising av gråtonebilder, støtte for redigerbare odf-dokumenter og mange andre lette applikasjoner. ASUS eee Note har gråtoner, høy relativ oppløsning (768×1024 på en 8 tommer skjerm), koster ca. 270$ i Taiwan, og leser pdf og epub filer. Den kjører en slags linux som har blitt modifisert en hel del. Men ser ut til at man kanskje kan gjøre noe med det (link). Min er forhåpentligvis i postkassen min en gang i neste uke. Men den er litt kinesisk, så blir en liten språkbarierre å passere der 0_o. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Denne så kjempespennende ut, til jobbsammenheng. Sikkert greit å bruke istedet for 7. sans, hvis den kan "huske" tidligere notater. Ikke alle som har bruk for pdf-viser og nettleser. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Genialt, istedent for å ha skrive bøker til hvert enese fag(skole), så kan du ha den der å leke deg med Hmm håper ikke farge versonen ikke blir så dyr:D Aaaaaah, *sikle* Lenge til Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Absolutt interessant. Det blir bare rot av å notere på papir, og det er ikke alt som er like egnet å notere på laptopen - matematikk, for eksempel. Jeg ser ikke bort fra at jeg investerer i en slik. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Etter en lang stund ser det ut som de har oppdatert hjemmesiden sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå