Gå til innhold

[Løst] Spilldesigner. Hvilken linje må jeg gå og hvilken skole har dette tilbudet?

Aragorn195

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har funnet ut at jeg vil bli en spilldesigner, jeg går det siste året på videregående skole. Hvilken linje må jeg gå og hvilken skole har dette tilbudet? Har NTNU (Norges teknisk-naturvitenskapelige Universitet) dette tilbudet?

Designerene i spillbransjen er somregel 3D-modellerere, ug de bruker ofte ferdiglagde motorer og modellerer i, så et uni. med OK 3D-fag er da veien å gå.

eller kanskje det er dette heller du ser etter: http://nith.no/bachelor/studieprogrammer/spillprogrammering

Spillutvilker/programmerer

Lenke til kommentar

Dersom du vil utdanne deg på NTNU, så er vel det nærmeste du kommer Datateknikk (sivilingeniør)/Informatikk(bachelor). Dersom du går Datateknikk kan du velge å ta de to siste årene i en retning kalt Spillteknolgi, mens du dersom du har valgt Informatikk kan ta en mastergrad i akkurat det samme.

Jeg vet ikke om det treffer det du er ute etter perfekt, men alt i alt vil nok dette være en smart vei å gå, all den tid det nok er litt begrenset antall stillinger i Norge som spilldesignere. Dersom du har siv.ing grad i Datateknikk vil du nok være kvalifisert til en del andre stillinger i tillegg, slik at det å få seg jobb nok vil gå greit.

Lenke til kommentar

Man skal vel kanskje ikke se helt bort ifra at du kanskje bør flytte til utlandet for å skaffe en litt skikkelig utdannelse innenfor spilldesign.

Sant, er ikke akkurat overflod med gode spillbedrifter her i Norge man kan jobbe med etterpå, FunCom er vell de største og jeg personlig syns ikke de lager noe gode spill, men det er min mening.

http://www.noroff.no/fagskole/bachelor/university-teesside

Sjekk ut universitetet der

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...