Gå til innhold

Veldig billig gaming PC til spilling av StarCraft 2

Anbefalte innlegg

Jeg må ærlig si at jeg har endret litt prioriteringer siden jeg startet denne tråden. PCen skulle først bare være egnet for SC (og surfing på nett osv.), men nå begynner jeg å ønske en som klarer ganske mye mer og som kan vare en stund. :)

Men på en annen side vil jeg ikke bruke alt for mye penger, så jeg er litt usikker.

Endret av displacement
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligheten til å spille det meste av spill på rimelig høye settings, ikke bare SC. Samt standard bruksområder som nettsurfing o.l. Jeg har ikke noen veldig spesifikke spill i tankene, dessverre.

Hvis jeg har forstått det rett krever det ikke all verdens for å kjøre SC på høye settings, og hvis jeg da kjøper en PC egnet for å kjøre SC på nettopp det vil ikke det nødvendigvis bety at jeg kan kjøre andre spill like bra. Eller er jeg helt på jordet nå? :)

Lenke til kommentar

Neida, men det er ikke nødvendig å blakke seg helt for å få noe som kjører det meste bra.

GTX 460 skjermkort er, som flere har påpekt, veldig mye for pengene. Parrer du dette med en "midt på treet" prosessor, 4 GB Ram og en grei harddisk, pluss skjerm og OS, så er du i mål. Og du kan få veldig mye bra for 6000,- til 8000,- :)

Lenke til kommentar

Når du er såpass fleksibel ville jeg sett på denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711&st=0

Agentspoon har ved hjelp av mange andre forumsbrukere satt sammen en meget god maskin som tilbyr topp ytelse på alle bruksområder. Hvis du leser gjennom tråden kan du se at han har finpusset hvert enkelt valg av komponenter for å få maksimalt ytelse ut av hver krone, men fremdeles holdt budsjettet innenfor rimelighetens grenser.

SSD er også et meget stort pluss, i tillegg til Sandy Bridge prosessor.

USB 3 og SATA 6GB er en selvfølge.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Jeg har vurdert Black Refinery, men det blir litt dyrt da jeg også vil bruke litt penger på en ordentlig skjerm. Spill og diverse kommer i tillegg, og der går det også litt penger.

Jeg vet ikke helt om jeg skal prioritere bedre skjerm, eller gå for en BenQ til 1000 kr som opprinnelig planlagt. Jeg vurderer en til rundt 2800 kr (LG W2363D, nr. 2 her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711&st=0).

Burde jeg investere bra med penger i en skjerm, og bruke litt mindre penger på selve PCen, eller er det bare tullete?

Lenke til kommentar

Jeg legger inn en link til PC som kan kjøre StarCraft II (og mange andre spill) så det synger:

PC til SC II

Totalpris under 5500,- men da mangler du OS og skjerm. (OS har vi jo hjulpet deg med tidligere i tråden.)

Når det gjelder skjerm, så kjøp en bra en, men det finnes utrolig mange gode dealer på 23-24 tommer nå, og jeg er ikke nok oppdatert til å komme med noen anbefaling der. Uansett, dette er en saftig gamer-maskin, til en god pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Corsair lager veldig gode PSUer, men CX versjonen er største møkke du kan komme borti. En 500W CX tilsvare ca 350W :)

Men klassene over er ekstremt gode :)

Til trådstarter, bytt ut PSUEn til en fractal design eller noe sånt du ja :) Funker fint som fjell :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg går for HilRam sitt oppsett, men bytter ut PSU'en med Fractal Design Tesla 550W (http://www.dustinhome.no/pd_5010400535.aspx?), høres det greit ut?

Hvordan er det med kjølepasta/termisk pasta? Må jeg kjøpe det? Hva med en kjøler? :)

Termisk pasta følger enten med i en seperat tube, eller med stock kjøler med CPU.

Når du først skal kjøpe PC så ville jeg spandert litt ekstra for en Intel Sandy bridge prosessor.

Systemet vil yte såpass mye bedre at jeg mener det er det beste valget.

Du kan ta utgangspunkt i tråden til Agentspoon, men fjerne SSD disken, som du ikke har valgt uansett. Da havner du på 6500 som er 800 kr mer enn hilrams forslag, men du får også med en meget god kjøler og bedre HD i tillegg til Sandry bridge.

Endret av Itspersonal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg ville anbefalt deg på det sterkeste et gtx 560 msi Twin Frozr II, men du er langt over hva du hadde planer om og bruk, men du kan jo se på det

men oppsette over bør holde lenge til SC2 og mer en det!!!!!

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Hei, poster ett forslag som jeg har gitt til flere andre som leter etter en PC til ca. 7000. Mener du kan velge ut ett kabinett du selv synes passer din stil. Men kan anbefale Fractal Design Define R3 eller Fractal Design Arc samt Corsair Obsidian 650D.

Har satt opp en handleliste hos komplett med tanke på lett tilgang til info og tester/anmeldelser av produktet.

Men skal du bestille kan du få dette oppsettet billigere på andre nettsteder.

Har satt deg opp meg GTX560 Ti som er ett sykt skjermkort i forhold til hva du betaler, prosessoren er overklokkingsvennlig, men vil anbefale og bytte ut CPU-kjøler ettersom den ikke er så stillegående.

Link til liste: Komplett

Merk:

Deler er valgt ut grunnet både stil og ytelse, ingen maskiner jeg linker til skal se ut som skrot da de er satt sammen og jeg oppfordrer til å beholde fargetema som satt opp hvis deler byttes ut. Stil går sjelden utover ytelse, heller det at prisen stiger med 5-9%. Trenger du tips til endringer er det bare å sende en PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...