displacement Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 Nope, planen var å kjøpe denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499989#info og tusen takk! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Litt billigere på dustinhome.no http://www.dustinhome.no/pd_5010332783.aspx 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 Supert! Jeg tenker at jeg bestiller alt fra Dustinhome, men de har ikke skjermen jeg opprinnelig hadde planlagt å kjøpe (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477711). Har du noen anbefalinger til skjerm fra noenlunde samme pris på Dustinhome? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Skjerm har eg faktisk ikkje peiling på. Men går ut ifra at denne er den samme: http://www.dustinhome.no/pd_5010372293.aspx Men er 100kroner dyrerer, men trur du fortsatt sparer på å handle på dustinhome.no. Da tenker jeg på pris å hva du får i ytelse. Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Skal man ha såpass billig maskin, er det ikke så dumt å sjeke ut bruktmarked. får vel en del mer for penga der hvis man vet hva man ser etter Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26396730 billig som fy, og ikke den mest fancy maskina. men det skal vel holde. burde vel klokke opp cpu litt da denne ser ganske svak ut. men dette burde ikke være vanskelig:P Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 http://www.finn.no/f...nnkode=26396730 billig som fy, og ikke den mest fancy maskina. men det skal vel holde. burde vel klokke opp cpu litt da denne ser ganske svak ut. men dette burde ikke være vanskelig:P For et utrenet øye kan det sikkert se ut som en god deal. Men: Komplett - PC i deler til 2890,- gruser jo den brukt-PC'en på ytelse, og har fordelen av at den er splitter ny, med garanti på alle delene. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Skjerm fulgte jo med på finn-annonsen Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ja, det står "flatskjerm", men det kan i ordets videste forstand bety en 15" LCD med 1024x768 oppløsning... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25827709 Uten skjerm og uspesifisert skjermkort, men det kan potensielt være et greit kjøp til ditt bruk. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Brukte maskinene dere kommer opp med er jo dårlige. Oppsettet jeg lagte er veldig mye ytelse for pengene. Nytt er som regel det beste Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Det kan jo vær en ide å sjekke HW.no sitt bruktmarked? Der er prisene noe mer fornuftig etter hva jeg har erfart. + her finner man mye enkeltdeler i tillegg. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ja, prisene på finn.no er jo helt på jordet. Fullt av annonser med gammel hardware som de skal ha mer for enn hva tilsvarende ytelse koster nytt! Etter å ha trålet bruktmarkedet etter en grei gamer til god pris gav jeg opp etter alt for mange annonser av typen "Denna kjøpte jeg for 30 000 på el-kjøp, drar alle spill på max! 500GB HARDDISK!! KUN 12000!!" Dersom TS ikke har peil kan jeg forstå det er lett å gå seg vill i bruktjungelen. Ville kjøpt nytt, og maskina som ble lenket til før i tråden virker som et allright kjøp. Her er en billig og god skjerm. Lenke til kommentar
displacement Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg tenker å kjøpe delene sveibuen linket til på forrige side. Var det de du siktet til som et godt kjøp, Dassen? Jeg vil uansett kjøpe nytt for å være på den trygge siden. Det var nøyaktig den skjermen jeg hadde planlagt å gå til innkjøp av, haha. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Ja, delene sveibuen hadde funnet ser ut til å være et godt alternativ for et lavt budsjett. Du kan spare litt penger på å velge et annet skjermkort, for eksempel Nvidia GTX460 1GB som er mye ytelse for pengene. Det er også noen hundrelapper å spare på denne PSUen. Endret 24. januar 2011 av Dassen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Du kan vel ikke anbefale en så dårlig PSU??????? Ang skjermkortet jeg valgte er pga dette er et amd oppsett, å jeg tenkte viss om atte så kunne han kjøre 2 skjermkort etter en tid det går ikke viss han velger nvidia skjermkortet. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Trådstarter virker ikke som han er typen som ønsker å styre med kjøling av crossfire-kort og driverproblemer som garantert vil oppstå hvis man setter inn to 68xx-kort en gang i fremtiden. GTX460 gir han den ytelsen han trenger i dag og dersom han ønsker å oppgradere en gang i fremtiden står han fritt til å velge en ny gpu og ikke et aldrene middelklassekort. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) EVGA GTX 295 til 1600 kr Asus Radeon 5970 til 2100 kr Gainward GTX 470 x2 til 2650 kr Jeg ville personlig ha vurdert noen av disse mulighetene Edit: Ser ikke helt vitsen med en så svak PSU som det der Dassen, hvis TS skal overclocke CPU eller GPU som tidligere foreslått ville jeg styrt unna. jeg hadde ikke gått for noe lavere enn cx 500. Ett alternativ til 6870 kan være Gigabyte GTX 460 OC Endret 25. januar 2011 av Diabolicelf Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 OBS: Jeg advarer på forhånd mot alle større bukkene bruse som kommer etter meg som vil si at du MÅ ha bedre sånn og sånn, og kommer med forslag som koster det dobbelte av det du har satt opp. Du kan vel ikke anbefale en så dårlig PSU??????? Ang skjermkortet jeg valgte er pga dette er et amd oppsett, å jeg tenkte viss om atte så kunne han kjøre 2 skjermkort etter en tid det går ikke viss han velger nvidia skjermkortet. Må ha bedre ditt, må ha bedre datt, ha to skjermkort, skal sikkert overklokke, bla bla. Emnefeltet i denne tråden er faktisk: Veldig billig gaming PC til spilling av StarCraft 2". Allerede i første post kommer det frem at trådstarter er en nybegynner som trenger nettopp det. Så hvorfor ikke hjelpe han i mål med en veldig billig PC som fint kan kjøre StarCraft 2, i stedet for å kjøre ut på viddene med dyre komponenter som øker prisen på maskinen med 30-70% Det skal være fullt mulig å få en maskin med skjerm til under seks tusen som fint kjører SC2 !!! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Må jo også tenke på at han kanskje vil ha en pc som varer en liten stund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå