Ms.Rabbit Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg skulle så gjerne hatt noen gode tips og råd fra noen med erfaring med hva gutter liker å bruke tiden sin på! Jeg flytter nemlig over dammen for å jobbe som Au Pair om noen uker, og skal da jobbe med to gutter på henholdsvis fem og ni år. I den anledning vil jeg naturligvis ha med noe småtteri til dem, og da gjerne som er litt norsk. Guttene kommer fra en flerspråklig familie med norsk mor, og er derfor forholdsvis drevne i norsk. En del av mine oppgaver blir dermed å opprettholde og videreutvikle deres norskkunnskap. Dermed tenkte jeg kanskje at jeg skulle kjøpe noe spill eller lignende, hvor barna blir nødt til å forholde seg til norsk språk. Jeg tittet litt på Alias Junior, som hadde vært ypperlig, hadde det ikke vært for at man må være fire deltakere. Litt dumt å måtte belage seg på at mor i huset kan spille med oss for at vi skal bli mange nok... Er det kanskje noen som vet om noe lignende, men mer gjennomførbart? Jeg tenker som så, at det nok finnes mange gode spill der ute som passer, problemet er vel heller at jeg er såpass lite bevandret i spillverdenen. Ellers har jeg fått tips om at filmer og dataspill er populært, så det hadde kanskje vært en god idé. Er det noen av dere som kjenner til noe godt innenfor det? Jeg har ikke så mange kriterier, jeg er generelt glad for alle tips jeg kan få. Bortsett fra at det kanskje ikke skal være så dyrt. Økonomien til ei frøken som er på farten til USA er ikke verdens beste. At ting ikke er så store er heller ikke å forakte, da jeg tross alt skal ha det med meg i kofferten hvor jeg skal få plass til alt annet jeg måtte få bruk for i løpet av året mitt der borte. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Det du skriver om filmer. Dersom de har filmer, feks disney og pixar, som de kjenner godt på engelsk og kan få høre med norsk tale så kan jo kanskje det være en "bro". Cars 2 kommer jo nå, men gjerne ikke på DVD før du er reist. (Få den ettersendt?). Ellers er det jo norske klassikere slik som flåklypa. Elias er vel kanskje litt for barnslig for 9-åringen, men ellers er jo det en hit. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Eventyrfilme. Slik som Askeladden, kanskje Karius og Baktus, etc. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Kjøp dem masse kjente disneyfilmer på norsk, så kan du sette på engelsk undertekst til dem. Husker i hvert fall at da jeg var liten så så jeg mye ''amerikanske'' tvserier med norsk undertekst, og jeg tror at det er en av grunnene til at jeg er blitt så dreven i engelsk i mine senere år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå