_HKH_ Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Tittel sier det meste har en mazda 323 fra 1993 mistenker at jeg må skifte noen bremseklosser og kanskje noe fjæringer eller noe slikt kan ingenting om bil, første bil kjøpt i år Lenke til kommentar
trra Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Eu kontroll ville jeg tatt på et NAF senter i nærheten, du kan sjekke hva som er nærmest deg og bestille time på naf.no 1 Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Fana Bilservice er visstnok dyktige og tar en timepris på rundt 400,-. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Skal ikke uttale meg om dette verkstedet, men generelt er det best å bestille selve kontrollen hos NAF, og ta med evt. mangellapp til verkstedet. Hørtes billig ut i alle fall. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 alright, naf senteret blir det ligger ett rett nedi gaten jo, god stemning Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Bilservice Vest ved Sartor Senter er til å stole på! Lenke til kommentar
Con Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Holder meg konsekvent langt unna Naf! Makan til usakelige eu-kontroller har jeg aldri vært borti! Bilservice Vest på Sotra er bra, som han over her sier^ Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Holder meg konsekvent langt unna Naf! Makan til usakelige eu-kontroller har jeg aldri vært borti! Har brukt NAF på mange EU-kontroller og har aldri opplevd dem som "usaklige". Har du noe mer konkret her? Lenke til kommentar
Con Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Har brukt NAF på mange EU-kontroller og har aldri opplevd dem som "usaklige". Har du noe mer konkret her? Siste bilen jeg hadde på eu der fikk så mye rare påpekninger fra de at jeg ikke visste om jeg skulle le eller gråte. For eksempel hadde jeg en stjerne (veldig liten en) på høyre siden av frontruten som var limt og fikset på verksted, som fikk 2-er feil. (bilen var godkjent med den før). Og jeg fikk anm på rust i bærende konstruksjon pga litt lakkrust på koffertluken. Og div annet jeg ikke kommer på i dag. Ett par av feilene var jo selvsagt ting som burde være med. Som lekk bens tank, og hull i eksos for å nevne noe. Enden på visen ble faktisk at jeg fikset det jeg mente var viktige ting, og fikk den etterkontrollert hos biltilsynet. Og de fant ikke problemer med hverken frontrute eller rust! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Siste bilen jeg hadde på eu der fikk så mye rare påpekninger fra de at jeg ikke visste om jeg skulle le eller gråte. For eksempel hadde jeg en stjerne (veldig liten en) på høyre siden av frontruten som var limt og fikset på verksted, som fikk 2-er feil. (bilen var godkjent med den før). Og jeg fikk anm på rust i bærende konstruksjon pga litt lakkrust på koffertluken. Og div annet jeg ikke kommer på i dag. Ett par av feilene var jo selvsagt ting som burde være med. Som lekk bens tank, og hull i eksos for å nevne noe. Enden på visen ble faktisk at jeg fikset det jeg mente var viktige ting, og fikk den etterkontrollert hos biltilsynet. Og de fant ikke problemer med hverken frontrute eller rust! Skjønner - men man kan jo snu saken og si at du har hatt flaks og at NAF har opptrådt korrekt. Det er jo mennesker som kontrollerer uansett hvor du tar kontrollen så det er jo egentlig ikke overraskende at folk oppfatter ting annerledes. Har selv opplevd at snap-drive krevde en frontrute byttet for å få EU-ok på en bil jeg hadde, de mente at det var en stor ripe i hele ruta. Da jeg gnikket bort "ripa" som egentlig bare var skitt etter en litt slitt vindusvisker ble han litt flau. Lenke til kommentar
Con Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Selv synest jeg det er utrolig synd at BT har sluttet med kontroller! For der gikk de kun etter boken, og var grundige og flinke! Han fyren jeg traff på naf sist gang ødela i alle fall all min lyst til å noensinne gå tilbake der igjenn! Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Som alle andre steder har også NAF både pirkete så vel som slurvete kontrollører. I verste fall er det bare å oppsøke en annen kontrollstasjon. Rent statistisk har i hvert fall bileieren fordelen av at de ikke foretar reparasjoner. Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Siste bilen jeg hadde på eu der fikk så mye rare påpekninger fra de at jeg ikke visste om jeg skulle le eller gråte. For eksempel hadde jeg en stjerne (veldig liten en) på høyre siden av frontruten som var limt og fikset på verksted, som fikk 2-er feil. (bilen var godkjent med den før). Og jeg fikk anm på rust i bærende konstruksjon pga litt lakkrust på koffertluken..... Feil kan alle gjøre, de har 30min på å sjekke bilen, så når de oppdager endel feil som er opplagte kan det godt hende de ser litt strengere på andre småfeil som de kanskje ikke har tid til å undersøke godt nok. Det blir som når man ser på en bil en skal kjøpe, hadde jeg oppdaget eksoslekkasje og bensinlekkasje ville jeg fått et dårlig inntrykk av bilen og fort antatt at andre feil er mer alvorlig enn det virker som. EU-Kontrollen skal sjekke at bilen er sikker, bedre at de er strenge enn at de ser mellom fingrene på feil. Personlig har jeg bare positive opplevelser med NAF(Skien) Endret 25. januar 2011 av trra Lenke til kommentar
Con Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Kontroll skal sjekke at bilen er sikker, bedre at de er strenge enn at de ser mellom fingrene på feil. Det der er helt greit. Men det må jo fortsatt gå ann å være sakelig! Og de nevnte feilene de tok på min bil har absolutt ingenting med hverken eu godkjenning eller sikkerhet å gjøre! Og når til og med BT bekrefter dette for meg etterpå, så regner jeg med jeg hadde rett. Jeg har selv jobbet som mekaniker i nesten 10 år. MC mekaniker og industrimekaniker riktignok. Og jeg kunne jo ikke akkurat begynne å annbefale eieren av en sykkel bytting av støtdempere fordi jeg synest den så litt shabby ut..! Men for all del, de har sikkert flinke folk hos naf og. Jeg var nok bare uheldig regner jeg med Endel av dette har jo blitt mye bedre nå da, siden bt har innført mye strengere kontroller av alle som skal få lov å drive med eu godkjenning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå