Gå til innhold

Ny pc, er dette bra?

Anbefalte innlegg

Har akkurat besstillt meg en ny pc og vil gjerne høre noen kommentarer om oppsettet.

Aopen AX4C MAX: S-478 Intel 875P ATX Audio GbLAN IEEE1394 SATA 800MHz Retail

CPU Intel Pentium 4: mPGA-478 2.8GHz 800MHz 512kB Boxed

Asus: VGA-Card GeForce FX5800 128MB DDR2 0.13u AGP8X TV-Out Video-In DVI 2nd VGA

Geil: 2 x 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns AluminiumHeat Spreader 2,5-2,8V

PSU 400W P4 ATX 2.03 SPS FSP400-60PFN

Dette kom på 9100 kr, jeg regner med at mange kommer til og si at jeg heller burde valgt ATI 9700 Pro men alle som jeg kjenner med dette kortet har problemer med at spill hakker, dataen kræsser i spill osv.. :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg valgt Geil Golden Dragon minnet... Litt dyrere... Men ganske mye bedre har jeg forstått....

Og kanskje ett annet hovedkort.. Du burde ihvertfall vurdere enten: Abit IC7-G, eller Asus P4P800 Deluxe (eventuelt P4C800)....

Har ikke hørt så mye om Aopen kortet, men er sikkert bra det òg...

Alt i alt en kongemaskin! :D

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar

Jeg tipper på grunnlag av oppsettet at du handler på PSData(?) *skjekke priser*

Uansett så ser det jo bra ut det, men selvfølgelig vil jeg heller valgt 9700PRO. Har kameratene dine oppdatert driverne skikkelig, samt fjernet andre uromomenter som spyware og lignende?

Jeg kjenner ikke til særlig bra til hovedkortet du har valgt, har kun lest en roundup på Anandtech der dette kortet var med. Som du ser her ville jeg heller gått for Asus P4P800 Deluxe.

Hvis du har tenkt å klokke kan du jo spare en del på å bytte CPU til en 2.6 GHz og heller kjøpe bedre minne. Snekker'n her på forumet er spesialisten på Geil minne, og har lagt ut noen egne tester under "Hovedkort, Prosessor og minne" med "tips & tricks".

Lenke til kommentar
jeg leste på Anandtech  at hovedkortet ikke var av de beste, men når man ser på tallen er det svært lite forskjell, så jeg tror ikke det er merkbart, eller tar jeg helt feil...

Nei det er ikke store forskjellen i praksis, men jeg liker å få mer for mindre penger og da er Asus-kortet i mitt hode det rette valget.

Lenke til kommentar

Ville ha bytta ut det aopen hk, aldri hatt noen god erfaring med Aopen,

Har gjort 4 innkjøp av aopen hardware, og ingen av kjøpa har vært det det var satt til å være, f.eks, et hk jeg kjøpte, klarte ikke å klokke, sto både på pakka og i manualen at det støtta ddr333 men det gjorde det heller ikke, flere bugs fant jeg ikke før jeg kasta det!

Snakker kun av egen erfaring her, du bør ikke høre på meg, men jeg nevner det bare :wink:

Lenke til kommentar

her er også en annen test av hovedkortet av pcworld hvor den får ganske gode karakterer, bedre enn asus p4c800 deluxe som det er naturlig å sammenligne med

PC world

mvh nerd-light

edit: for min egen del kommer heller til å vente til DETTE kommer i norske butikker, det ser ganske rått ut,pluss at de har rettet opp en del ulemper fra det første kortet

Lenke til kommentar
Dette kom på 9100 kr, jeg regner med at mange kommer til og si at jeg heller burde valgt ATI 9700 Pro men alle som jeg kjenner med dette kortet har problemer med at spill hakker, dataen kræsser i spill osv.. :woot:

Da har dem gjort noe seriøst herpa for at maskina skal crashe. Legger mann inn masse dritt og attpåtil bruker standard windowsdrivere så mp man regne med at ting går i dass. Skulle ikke forundre meg om de med problemet du beskriver har 20 ikoner i trayen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...