Gå til innhold

Høytallere til tusen lappen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har leita på finn men som sagt har ikke peiling

har en forsterker som kan ta 400 w og en sub som jeg fikk 500 - 100 w

og så har jeg noen fett høytallere som jeg gjerne ville bytta ut ?

hvordan merke burde jeg se etter? pioner?

eller er det ett fett så lenge de har mye "w"

Lenke til kommentar

Du skal høre etter når du skal velge høyttalere, bruke dine egne ører, men generelt går det kanskje an å si at amerikanske høyttalere låter best, men engelske og tyske kan også funke bra.

De beste høytalerne er i mine ører danske, og britiske.

Og de beste elementene lages i norge.

Å si at en høytaler er god eller dårlig på grunn av opphavsland er bare latterlig.

Du finnes et par byggesett som gir deg store høytalere i prisklassen du ser på. Men husk at du trenger forsterkere til ganske mange tusen om du skal drive så store høytalere.

Lenke til kommentar

Du skal høre etter når du skal velge høyttalere, bruke dine egne ører, men generelt går det kanskje an å si at amerikanske høyttalere låter best, men engelske og tyske kan også funke bra.

Å si at en høytaler er god eller dårlig på grunn av opphavsland er bare latterlig.

Dette har ikke med land å gjøre egentlig, men når jeg nevner USA først er det for at de i mange år har hatt høy ekspertise på høyttalere, både på selve elementene og akkustikk i kassene. Men i løpet av de siste 10-20 år har det jevnet seg ut noe, så USA har vel ikke noe markant forsprang lenger.

Men som sagt: Ikke se verken etter land eller merke når høyttalere skal velges. Stol på ørene, de er et uovertruffent redskap når det gjelder å vurdere lyd.

Lenke til kommentar

What a load of junk, det finnes massevis av høytalerprodusenter som har holdt på med høytalere i høy kvalitet i godt over 50 år her i europa, spesielt danmark og england, for ikke å snakke om japan som overgikk det aller meste på slutten av 70-tallet.

Billige store høytalere er ingenting å høre på, de har kun et bruksområde og det er å spre lyden til mange mennesker, og de låter deretter. Men om du skal utnytte størrelsen uten å ødelegge dem, så trenger du en kraftig forsterker, som gjerne koster mer enn høytalerne.

Hva er egentlig bruksområdet her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...