Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gammelt trådløst nettverkskort i ny PC

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg ny PC, satt den opp i dag og prøvd litt, og den funker bra. Men en ulempe er at jeg ikke hadde tatt med trådløst nettverkskort, jeg rett og slett glemte det, og dermed lurer jeg på:

Kan det være farlig å sette det trådløse nettverkskortet fra den gamle dataen min inn i den nye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Farlig? Jeg anntar du ikke er særlig erfaren ettersom du stiller et sånt spørsmål.

Nei, det er ingen fare - så lenge kortet fysisk passer i hovedkort og du ikke må frem med hammeren så ;) Du må selvfølgleig slå av all strøm osv. før du tar ut/inn ting men det anntar jeg du forstod fra før av.

Det eneste egentlig problemet du kan møte på (bortsett fra at du evt. ikke har riktig type gammelt spor i hovedkort) er egentlig å finne drivere. Dersom kortet er virkelig gammelt eller fra en litt obskur produsent kna det være windos ikke finner driver autoamtisk. Windows 7 er spesiellt god på å finne drivere til det meste dog. Hvis ikke er det bare å installere dem manuellt. Noter deg gjerne produsenten av kortet før du setter det inni så du vet hva du skal søke etter på nettet for å finne driverene senere, uten å måtte rive kortet helt ut igjen for å se hva som står trykket på printkortet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...